Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi otti kiinni henkilön Porin Satakunnan ammattikorkeakoululta. Kiinniotto tapahtui koulun läheisyydessä kaupasta, jossa epäilty oli. Hänellä oli hallussaan ampuma-asetta muistuttava leikkiase.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi otti kiinni henkilön Porin Satakunnan ammattikorkeakoululta. Kiinniotto tapahtui koulun läheisyydessä kaupasta, jossa epäilty oli. Hänellä oli hallussaan ampuma-asetta muistuttava leikkiase.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.4.2026 klo 11:28, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Porin ammattikorkeakoulussa leikkiaseen haltija kiinni • Aseistautunut henkilö kiinni Porin koulussa • Epäilty aseistautunut henkilö kiinni Porin ammattikorkeakoululta.
Leikkiaseen haltija kiinni Porissa
Poliisi otti kiinni henkilön Porin Satakunnan ammattikorkeakoululta. Hänellä oli hallussaan leikkiase, joka muistutti ampuma-asetta. Kiinniotto tapahtui koulun läheisyydessä kaupasta. Poliisi uhkasi henkilöä aseella, mutta tilanne sujui rauhallisesti.
Poliisi otti kiinni henkilön Porin Satakunnan ammattikorkeakoululta. Kiinniotto tapahtui koulun läheisyydessä kaupasta, jossa epäilty oli. Hänellä oli hallussaan ampuma-asetta muistuttava leikkiase.
Porissa, Satakunnan ammattikorkeakoulussa, poliisi on ottanut kiinni aseistautuneen henkilön. Poliisi sai ilmoituksen henkilöstä, joka liikkui koulun tiloissa maastopuvussa. Tiedossa ei ole loukkaantuneita. Tilanne on ollut vaativa poliisitilanne.
Poliisi on ottanut kiinni aseistautuneen henkilön Satakunnan ammattikorkeakoululla Porissa. Ilmoitusta henkilöstä saatiin poliisille, mutta loukkaantuneita ei ole raportoitu. Poliisi on paikalla ja tutkii tilannetta.
Poliisi on ottanut kiinni henkilön, joka liikkuu aseistautuneena Satakunnan ammattikorkeakoululla Porissa. Tiedossa ei ole loukkaantuneita. Poliisi on paikalla ammattikorkeakoulun tiloissa ja tutkii tilannetta.
Porin Samkin kampuksella liikkui aseistautunut henkilö perjantaina. Lounais-Suomen poliisi otti epäillyn kiinni, eikä loukkaantuneita ole raportoitu. Poliisi on edelleen paikalla selvittämässä tilannetta.
Poliisi on ottanut kiinni aseistautuneen henkilön Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampuksen tiloissa. Tilanne tapahtui perjantaina, eikä loukkaantuneita ole raportoitu. Poliisi on paikalla selvittämässä tilannetta, joka on kuvattu vaativaksi.
Poliisi on ottanut kiinni aseistautuneen henkilön Porin Satakunnan ammattikorkeakoulun tiloissa. Kiinni otettu henkilö oli pukeutunut maastopukuun, mutta hänen sukupuolestaan tai iästään ei ole tietoa. Onneksi kukaan ei ole…
Porin Satakunnan ammattikorkeakoulussa tapahtui perjantaina poliisitilanne, kun aseistautunut henkilö liikkui tiloissa. Poliisi sai ilmoituksen asiasta ja otti epäillyn kiinni.
Poliisi on ottanut kiinni aseistautuneen henkilön Satakunnan ammattikorkeakoulussa Porissa. Ilmoitus asiasta saatiin perjantaina aamupäivällä.
Poliisi on saanut ilmoituksen aseistautuneesta henkilöstä Porissa. Epäilty on pidätetty Samkin ammattikorkeakoulun tiloissa. Poliisi on edelleen paikalla selvittämässä tilannetta. Lisätietoja on tulossa myöhemmin.
Poliisi on ottanut kiinni yhden henkilön Porissa Satakunnan ammattikorkeakoulussa. Aiemmin oli saatu ilmoitus maastopukuun pukeutuneesta aseistautuneesta henkilöstä. Onneksi kukaan ei ole haavoittunut tapahtumassa. Poliisi on yhä paikalla tutkinnassa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.