Nimipäivä:
Otto
14°C Helsinki

N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.04.2026

TILANNE

Leppä kukkii koko maassa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan etelä- ja keskiosissa kukinta on enää heikkoa. Lepän siitepölyä voi kulkeutua Pohjois-Lappiin. Pähkinäpensaan kukinta on lähes päättynyt lajin koko esiintymisalueella.
Lepän siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä.  Muualla kukinta-alueella määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Pohjois-Lappiin voi kulkeutua pieniä määriä lepän siitepölyä.
Pähkinäpensaan siitepölymäärät ovat lähellä nollatasoa.


ENNUSTE

Lepän kukinta jatkuu koko maassa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapissa lähipäivinä. Lepän siitepölyä voi myös kulkeutua Pohjois-Lappiin. Pähkinäpensaan kukinta päättyy.
Lepän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi koko maassa lukuun ottamatta Etelä- ja Keski-Lappia, Pohjois-Pohjanmaata ja Kainuuta, jossa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Koivun kukinnan odotetaan alkavan maan eteläosissa huhtikuun lopulla.
{{ phpErrorMsg }}
Ladataan uutisia...
{{ errorMsg }}

Yhdysvallat haluaa mineraaleja meriltä

Tuoreimmat uutiset


Valitse uutislähteitä nähdäksesi tuoreimmat uutiset.

{{ isLoading ? vueData.text_loading : vueData.text_no_more }}
{{ vueData.text_filter_hint }}
Ei uutisia saatavilla tällä hetkellä.

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet