Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Patria ilmoitti johdon muutoksista ja mahdollisesta listautumisesta pörssiin. Uudeksi toimitusjohtajaksi nimettiin Panu Routila, joka on toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Patria ilmoitti johdon muutoksista ja mahdollisesta listautumisesta pörssiin. Uudeksi toimitusjohtajaksi nimettiin Panu Routila, joka on toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.4.2026 klo 14:01, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Keskisuomalainen, Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Patria siirtyy uuteen kehitysvaiheeseen • Jukka Akselin nimitettiin Investors Housen johtajaksi • Patrian uusi toimitusjohtaja Panu Routila nimitetty.
Patria vaihtaa johtoa ja kehittää toimintaa
Patria on ilmoittanut johdon muutoksista. Uudeksi toimitusjohtajaksi nimettiin Panu Routila. Jyri Häkämies nousi hallituksen puheenjohtajaksi. Yhtiö harkitsee myös listautumista pörssiin. Patria valmistaa panssaroituja ajoneuvoja, jotka ovat myyneet hyvin.
Patria ilmoitti johdon muutoksista ja mahdollisesta listautumisesta pörssiin. Uudeksi toimitusjohtajaksi nimettiin Panu Routila, joka on toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana.
Jyväskyläläinen Jukka Akselin on nimetty Investors Housen toimitusjohtajaksi. Hän aloitti tehtävässään tiistaina. Akselin on aiemmin johtanut yhtiön tytäryhtiö Infoniaa ja hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri.
Panu Routila on nimitetty Patrian uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän korvasi Esa Rautalinkon, joka johti yhtiötä menestyksekkäästi. Patrian hallituksen puheenjohtajana toiminut Routila on 62-vuotias.
Patria on nimittänyt Panu Routilan uudeksi toimitusjohtajakseen. Hän korvasi Esa Rautalinkon, joka on toiminut tehtävässä vuodesta 2019. Rautalinko jatkaa yhtiössä neuvonantajana puoli vuotta. Routila on aiemmin työskennellyt Konecranesin…
Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalinko siirtyy syrjään ja Panu Routila nimitetään uudeksi toimitusjohtajaksi. Rautalinko jää puoleksi vuodeksi neuvonantajaksi. Routila on aiemmin toiminut Patrian hallituksen puheenjohtajana ja hänellä on kokemusta…
Puolustustarvikeyhtiö Patrian toimitusjohtaja vaihtuu, kun Panu Routila aloittaa tehtävässä. Hän siirtyy aiemmasta hallituksen puheenjohtajan roolista. Esa Rautalinko jää puoleksi vuodeksi neuvonantajaksi. Patrian hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Jyri Häkämies.
Puolustustarvikeyhtiö Patria on nimittänyt Panu Routilan uudeksi toimitusjohtajakseen. Routila on toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2020. Uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi on nimitetty Jyri Häkämies, joka on aiemmin toiminut EK:n…
Patria on nimittänyt uuden toimitusjohtajan, joka tulee Naantalista. Väistyvän toimitusjohtajan tulevaisuudensuunnitelmat ovat olleet yhtiön tiedossa.
Panu Routila on nimitetty Patria Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään heti, ja aikaisempi toimitusjohtaja Esa Rautalinko on päättänyt kautensa. Muutos johtuu yhteisestä näkemyksestä yhtiön tulevaisuudesta ja Rautalinkon…
Patria-yhtiön toimitusjohtaja Esa Rautalinko jättää tehtävänsä. Hänen tilalleen nousee Markku Uhari, joka on tuttu hahmo Hämeenlinnasta. Muutos tapahtuu yhtiön hallituksen päätöksellä.
Panu Routila aloittaa Patria Oyj:n toimitusjohtajana heti. Hän on aiemmin toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana.
Panu Routila on nimitetty Patrian uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän on toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2020.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.