Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Suomessa on havaittu poliisiautoja, joissa on nastarenkaat. Tämä herättää närää, koska poliisi sakottaa muita nastarenkailla ajavia. Helsingin poliisin mukaan nastarenkaat ovat sallittuja hälytysajoneuvoissa, vaikka muilla on jo kesärenkaat.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Suomessa on havaittu poliisiautoja, joissa on nastarenkaat. Tämä herättää närää, koska poliisi sakottaa muita nastarenkailla ajavia. Helsingin poliisin mukaan nastarenkaat ovat sallittuja hälytysajoneuvoissa, vaikka muilla on jo kesärenkaat.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 17:09, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisit käyttävät edelleen nastarenkaita • Poliisit käyttävät edelleen nastarenkaita • Poliisi varoittaa nastarenkaiden käytöstä keväällä.
Poliisit käyttävät nastarenkaita edelleen
Etelä-Suomessa poliisiautoissa on nähty nastarenkaita. Tämä on herättänyt kritiikkiä, sillä poliisi sakottaa muita nastarenkailla ajavia. Helsingin poliisi kertoo, että nastarenkaat ovat sallittuja hälytysajoneuvoissa. Kesärenkaat vaihdetaan poliisiautoihin myöhemmin.
Etelä-Suomessa on havaittu poliisiautoja, joissa on nastarenkaat. Tämä herättää närää, koska poliisi sakottaa muita nastarenkailla ajavia. Helsingin poliisin mukaan nastarenkaat ovat sallittuja hälytysajoneuvoissa, vaikka muilla on jo kesärenkaat.
Etelä-Suomessa on havaittu useita poliisiautoja, joissa on nastarenkaat. Tämä on herättänyt reaktioita, koska poliisi sakottaa muita nastarenkaita käyttävistä autoista. Helsingin poliisin mukaan nastarenkaita saa käyttää hälytysajoneuvoissa, vaikka muilla…
Etelä-Suomessa on herännyt keskustelua nastarenkaiden käytöstä. Poliisitarkastaja Heikki Kallio muistutti, että nastarenkaiden käyttöaika päättyi maaliskuun lopussa. Liikennevirhemaksuja saatetaan alkaa määrätä, jos nastat edelleen ropisevat.
Poliisi on aloittanut sakottamisen nastarenkailla ajamisesta Helsingissä. Liikennevirhemaksuja jaettiin erityisesti Lönnrotinkadulla, jossa nastarenkaat ovat kiellettyjä. Sakkosummat ovat nousseet 140 euroon, vaikka poliisiautoissa on edelleen nastarenkaat. Ylikomisario Dennis Pasterstein…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.