Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hallitus esittelee muutoksia maahanmuuttolakeihin, jotka sisältävät kansalaisuuskoeen ja tehostetun maasta poistamisen. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo asiasta tiedotustilaisuudessa tänään kello 17.15. Lakiesitykset käsitellään eduskunnassa, ja niiden tavoitteena on tiukentaa maahanmuuttajien asemaa Suomessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hallitus esittelee muutoksia maahanmuuttolakeihin, jotka sisältävät kansalaisuuskoeen ja tehostetun maasta poistamisen. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo asiasta tiedotustilaisuudessa tänään kello 17.15. Lakiesitykset käsitellään eduskunnassa, ja niiden tavoitteena on tiukentaa maahanmuuttajien asemaa Suomessa.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 16:28, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maahanmuuttajien kansalaisuuskoe ja tiukennukset voimaan ensi vuonna • Hallitus esittää kansalaisuuskoetta Suomeen hakeville • Hallituksen ehdotus kansalaisuuskoe voimaan ensi vuonna.
Maahanmuuttolakeihin tulee tiukennuksia
Hallitus esittelee tiukennuksia maahanmuuttolakeihin. Muutokset sisältävät kansalaisuuskoeen ja tehostetun maasta poistamisen. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo asiasta tiedotustilaisuudessa. Lakiesitykset käsitellään eduskunnassa. Kansalaisuuskoe otettaisiin käyttöön ensi vuonna.
Hallitus esittelee muutoksia maahanmuuttolakeihin, jotka sisältävät kansalaisuuskoeen ja tehostetun maasta poistamisen. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo asiasta tiedotustilaisuudessa tänään kello 17.15. Lakiesitykset käsitellään eduskunnassa, ja niiden tavoitteena on tiukentaa…
Hallitus esittää kansalaisuuskoetta, joka otettaisiin käyttöön ensi vuoden alussa. Koe mittaisi tietoja suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen perusperiaatteista. Uudistuksen tavoitteena on kannustaa kotoutumiseen ja työntekoon.
Hallitus ehdottaa kansalaisuuskoetta Suomen kansalaisuuden hakijoille ensi vuodesta alkaen. Koe mittaisi tietoja suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen perusperiaatteista. Uudistuksen tavoitteena on edistää kotoutumista ja työntekoa, sisäministeri Mari Rantanen sanoi.
Suomessa maahanmuuttajilta vaaditaan kansalaisuuskoe, jos he hakevat kansalaisuutta. Hallituksen esityksen mukaan koe olisi sähköinen monivalintakoe, jossa testataan perustietoja yhteiskunnasta.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.