Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamossa Aurassa. Palon epäillään syttyneen nuotiosta, jonka pojat sytyttivät lämmitelläkseen. Rakennus tuhoutui täysin, ja vahingot ovat miljoonia euroja. Vanhempi poika siirtyy syyteharkintaan, mutta nuorempi ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamossa Aurassa. Palon epäillään syttyneen nuotiosta, jonka pojat sytyttivät lämmitelläkseen. Rakennus tuhoutui täysin, ja vahingot ovat miljoonia euroja. Vanhempi poika siirtyy syyteharkintaan, mutta nuorempi ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 16:52, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alaikäiset epäillyt tuhotyöstä Aurassa • Alaikäiset epäiltyinä tuhotyöstä viljankuivaamopalossa • Kahta nuorta epäillään tuhotyöstä.
Alaikäiset sytyttivät nuotion viljankuivaamoon
Kaksi teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä Aurassa. He sytyttivät nuotion viljankuivaamon sisällä. Teko aiheutti rakennuksen täydellisen tuhoutumisen. Vahingot ovat miljoonia euroja. Vanhempi poika siirtyy syyteharkintaan, nuorempi ei ole vastuussa.
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamossa Aurassa. Palon epäillään syttyneen nuotiosta, jonka pojat sytyttivät lämmitelläkseen. Rakennus tuhoutui täysin, ja vahingot ovat miljoonia euroja. Vanhempi poika siirtyy syyteharkintaan, mutta…
Kaksi teini-ikäistä poikaa on epäiltynä tuhotyöstä Auran viljankuivaamopalossa. Palon syynä oli nuotion sytyttäminen rakennuksen sisällä.
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamopalossa Aurassa. Palon sytytti nuotio, jonka pojat sytyttivät lämmitelläkseen rakennuksen sisällä. Rakennus tuhoutui täysin, ja vahingot ovat miljoonaluokkaa.
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamon palossa Aurassa. Palon syttymiseen johtanut nuotio sytytettiin rakennuksen sisällä tammikuussa. Rakennus tuhoutui täysin, ja vahingot ovat miljoonia euroja. Vanhempi poika on syyteharkinnassa,…
Kahta teini-ikäistä poikaa epäillään tuhotyöstä viljankuivaamopalossa Aurassa. Palon syynä oli nuotion sytyttäminen rakennuksen sisällä.
Auran viljankuivaamo paloi tammikuussa nuotion vuoksi. Poliisi epäilee kahta teini-ikäistä poikaa tuhotyöstä. Pojat sytyttivät nuotion lämmitelläkseen, mutta palo levisi rakennukseen. Vahingot ovat miljoonaluokkaa, ja nuoret ovat vastuussa korvauksista.
Poliisi epäilee kahta teini-ikäistä poikaa viljankuivaamon tulipalosta Aurassa. Nuoret sytyttivät nuotion lämmitelläkseen, mutta tuli levisi ja tuhosi koko rakennuksen. Vahingot ovat miljoonaluokkaa. 15-vuotiaan osalta asia siirtyy syyteharkintaan, mutta…
Aurassa kaksi alaikäistä poikaa sytytti viljankuivaamon tuleen. Tulipalon aiheuttamat vahingot ovat poliisin mukaan miljoonaluokkaa. Tapaus on nyt esitutkinnassa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.