Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Perustuslakivaliokunta ei hyväksynyt esitystä alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia esitykseen, jotta se täyttäisi ihmisoikeusvaatimukset. Aikuisten osalta valiokunta hyväksyi varmuusvankeuden. Lausunto oli yksimielinen ja linjassa muiden lausunnonantajien kanssa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Perustuslakivaliokunta ei hyväksynyt esitystä alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia esitykseen, jotta se täyttäisi ihmisoikeusvaatimukset. Aikuisten osalta valiokunta hyväksyi varmuusvankeuden. Lausunto oli yksimielinen ja linjassa muiden lausunnonantajien kanssa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 15:40, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Perustuslakivaliokunta hylkäsi alaikäisten varmuusvankeuden esityksen • Perustuslakivaliokunta hylkäsi varmuusvankeuden esityksen • Perustuslakivaliokunta hylkäsi alaikäisten varmuusvankeuden.
Perustuslakivaliokunta hylkäsi alaikäisten vankeuden
Perustuslakivaliokunta hylkäsi esityksen alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia, jotta esitys täyttää ihmisoikeusvaatimukset. Aikuisten rikoksentekijöiden osalta varmuusvankeus hyväksyttiin. Valiokunta antoi lausunnon yksimielisesti.
Perustuslakivaliokunta ei hyväksynyt esitystä alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia esitykseen, jotta se täyttäisi ihmisoikeusvaatimukset. Aikuisten osalta valiokunta hyväksyi varmuusvankeuden. Lausunto oli yksimielinen ja linjassa muiden lausunnonantajien kanssa.
Perustuslakivaliokunta ei hyväksynyt hallituksen esitystä alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia, sillä nykyinen esitys ei täytä ihmisoikeusvaatimuksia.
Perustuslakivaliokunta on hylännyt hallituksen esityksen alaikäisten rikoksentekijöiden varmuusvankeudesta. Valiokunta vaatii muutoksia esitykseen, joka olisi sallinut alaikäisten sulkemisen vankilaan määräämättömäksi ajaksi. Aikuisten osalta valiokunta hyväksyi varmuusvankeuden. Lausunto oli yksimielinen.
Perustuslakivaliokunta vaatii muutoksia hallituksen esitykseen, joka koskee biometristen tietojen käyttöä. Tietojen luovuttamiseen tarvitaan ennakollinen lupamenettely, jonka myöntäjän on oltava riippumaton. Oikeuskansleri ja tietosuojavaltuutettu ovat jo kritisoineet esitystä, koska…
Hallitus ehdottaa, että poliisi saisi käyttää passien tietoja vakavien rikosten selvittämiseen. Perustuslakivaliokunta katsoo, että lakimuutos voisi heikentää yksityiselämän suojaa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.