Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen ilmavoimien lentäjä suoritti ensimmäisen F-35-lennon Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Fort Smithissä, Arkansasissa. Koulutus F-35-hävittäjällä jatkuu vuoteen 2028 asti, ja noin 150 suomalaista käy alkukoulutuksen. Lentäjä kertoi kokemuksestaan ja koneen suorituskyvystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen ilmavoimien lentäjä suoritti ensimmäisen F-35-lennon Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Fort Smithissä, Arkansasissa. Koulutus F-35-hävittäjällä jatkuu vuoteen 2028 asti, ja noin 150 suomalaista käy alkukoulutuksen. Lentäjä kertoi kokemuksestaan ja koneen suorituskyvystä.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 11:06, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaislentäjä lensi F-35-hävittäjällä ensimmäistä kertaa • Suomalaislentäjä kokeili F-35-hävittäjää ensimmäistä kertaa • Suomalaislentäjä lensi F-35-hävittäjällä ensimmäistä kertaa.
Suomalaislentäjä lensi F-35-hävittäjällä
Suomalaislentäjä lensi ensimmäistä kertaa F-35-hävittäjällä. Lento tapahtui Yhdysvalloissa Fort Smithissä. Koulutus F-35:llä jatkuu vuoteen 2028. Lentäjä oli aiemmin Hornet-lennonopettaja. Hän kuvasi kokemustaan ja koneen suorituskykyä.
Suomen ilmavoimien lentäjä suoritti ensimmäisen F-35-lennon Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Fort Smithissä, Arkansasissa. Koulutus F-35-hävittäjällä jatkuu vuoteen 2028 asti, ja noin 150 suomalaista käy alkukoulutuksen. Lentäjä kertoi kokemuksestaan ja…
Suomalainen lentäjä lensi F-35-hävittäjällä ensimmäistä kertaa. Lento tapahtui Yhdysvaltain Ebbingin tukikohdassa 15. huhtikuuta. Lentäjä kertoi koneen suorituskyvyn vaikuttaneen häneen ja ohjaamisen olleen helppoa. Ensilento oli monien kuukausien koulutuksen…
Suomalainen lentäjä teki ensilentonsa F-35-hävittäjällä Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Ebbingin tukikohdassa Arkansasissa 15. huhtikuuta. Lentäjä oli suorittanut useita kuukausia kestäneen teoria- ja simulaattorikoulutuksen ennen lentoa.
Suomalainen lentäjä lensi ensimmäistä kertaa F-35-hävittäjällä Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Ebbingin tukikohdassa Arkansasissa 15. huhtikuuta. Lentäjä kertoi koneen suorituskyvyn vaikuttaneen häneen ja ohjaamisen olleen helppoa. Ensilentoa oli edeltänyt pitkä…
Suomalainen lentäjä on lentänyt F-35-hävittäjällä ensimmäistä kertaa. Lento tapahtui Ebbing Air National Guard -tukikohdasta Arkansasissa, Yhdysvalloissa. Ilmavoimat pitää tapahtumaa tärkeänä virstanpylväänä F-35-kyvykkyyden käyttöönotossa. Hävittäjät ovat viidennen sukupolven koneita,…
Suomen ilmavoimien ohjaaja teki historiaa lentäessään F-35-hävittäjällä ensimmäistä kertaa. Lento tapahtui Ebbingin tukikohdasta Arkansasissa.
Suomen Ilmavoimien ohjaaja teki ensilennon F-35-hävittäjällä Yhdysvalloissa. Lento tapahtui Fort Smithissä Arkansasissa Ebbingin tukikohdasta.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.