Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nuorten työllistymisseteli on ollut epäsuositumpi kuin odotettiin. Seteliä on myönnetty vain kymmeniä, vaikka sen käyttöön on varattu 30 miljoonaa euroa. Vähäinen johtuu taloudellisesta epävarmuudesta ja tiukoista ehdoista, jotka rajaavat yrityksiä. Seteli kattaa osan nuoren palkasta, mutta sen ehdot ovat monille este.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nuorten työllistymisseteli on ollut epäsuositumpi kuin odotettiin. Seteliä on myönnetty vain kymmeniä, vaikka sen käyttöön on varattu 30 miljoonaa euroa. Vähäinen johtuu taloudellisesta epävarmuudesta ja tiukoista ehdoista, jotka rajaavat yrityksiä. Seteli kattaa osan nuoren palkasta, mutta sen ehdot ovat monille este.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 11:29, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuorten työllistymisseteli jäänyt käyttämättömäksi taloudellisen epävarmuuden vuoksi • Nuorten työllistymisseteli jäänyt vähäiseksi • Nuorten työllistymisseteli jäänyt vähäiseksi.
Nuorten työllistymisseteli ei toimi
Nuorten työllistymisseteli on jäänyt vähäiselle käytölle. Seteliä on myönnetty vain kymmeniä, vaikka sen tarkoitus on tukea nuorten työllistymistä. Tukea on myönnetty eniten Jyväskylän ja Muuramen alueilla. Taloudellinen epävarmuus ja tiukat ehdot rajaavat yrityksiä, mikä vaikuttaa setelin suosioon.
Nuorten työllistymisseteli on ollut epäsuositumpi kuin odotettiin. Seteliä on myönnetty vain kymmeniä, vaikka sen käyttöön on varattu 30 miljoonaa euroa. Vähäinen johtuu taloudellisesta epävarmuudesta ja tiukoista ehdoista, jotka…
Nuorten työllistymisseteliä on hakenut vain harva, kertoo Ylen selvitys. Huhtikuun puoliväliin mennessä seteleitä on myönnetty vain kymmeniä.
Nuorten työllistymissetelin kysyntä on ollut alhainen. Syynä ovat talousongelmat ja heikko työvoiman kysyntä.
Nuorten työllistymisseteliä on haettu vain harvoin. Syynä on talousahdinko ja heikko työvoiman kysyntä. Setelin ehdot, kuten yrityksen sitoutuminen nuoren palkkaamiseen, ovat myös rajoittaneet hakemuksia.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.