Nimipäivä:
Turo, Turkka
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Wall Streetin pääindeksit rikkovat ennätyksiä

Aihesivu: Wall Streetin pääindeksit rikkovat ennätyksiä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvaltain pörssit sulkeutuivat keskiviikkona ennätyksellisiin lukemiin. S&P 500 ja Nasdaq nousivat 0,8 ja 1,6 prosenttia. Dow Jones sen sijaan laski 0,2 prosenttia. Markkinoilla on optimismia Yhdysvaltojen ja Iranin neuvotteluista.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 16.4.2026 klo 03:30
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvaltain pörssit sulkeutuivat keskiviikkona ennätyksellisiin lukemiin. S&P 500 ja Nasdaq nousivat 0,8 ja 1,6 prosenttia. Dow Jones sen sijaan laski 0,2 prosenttia. Markkinoilla on optimismia Yhdysvaltojen ja Iranin neuvotteluista.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 03:30, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Streetin pääindeksit rikkovat ennätyksiä • Wall Streetin pääindeksit nousivat ennätyksiin • Wall Streetin pörssit saavuttivat ennätykset.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.4.2026 klo 03:30.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #WallStreet, #pörssi, #S&P500.

Selkokielinen yhteenveto

Pörssit saavuttivat ennätyksiä New Yorkissa

Wall Streetin pörssit sulkeutuivat ennätyslukemiin New Yorkissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,6 prosenttia. Dow Jones laski 0,2 prosenttia. Markkinoilla toivotaan rauhanneuvottelujen alkavan Yhdysvaltojen ja Iranin välillä.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.