Nimipäivä:
Turo, Turkka
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Roberta Metsola vierailee Suomessa

Aihesivu: Roberta Metsola vierailee Suomessa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

EU-parlamentin puhemies Roberta Metsola saapuu tänään Suomeen. Hän tapaa presidentti Alexander Stubbin ja pääministeri Petteri Orpon. Huomenna Metsola vierailee eduskunnassa, jossa hän tapaa useita kansanedustajia. Metsola on toiminut puhemiehenä vuodesta 2022.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 16.4.2026 klo 02:21
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

EU-parlamentin puhemies Roberta Metsola saapuu tänään Suomeen. Hän tapaa presidentti Alexander Stubbin ja pääministeri Petteri Orpon. Huomenna Metsola vierailee eduskunnassa, jossa hän tapaa useita kansanedustajia. Metsola on toiminut puhemiehenä vuodesta 2022.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.4.2026 klo 02:21, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Roberta Metsola vierailee Suomessa • Metsola tapaa Suomen valtionjohtoa ja vierailee eduskunnassa • Euroopan parlamentin puhemies Roberta Metsola vierailee Suomessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.4.2026 klo 02:21.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #RobertaMetsola, #Suomi, #politiikka.

Selkokielinen yhteenveto

Metsola vierailee Suomessa tänään

Roberta Metsola, EU-parlamentin puhemies, vierailee tänään Suomessa. Hän tapaa presidentti Alexander Stubbin ja pääministeri Petteri Orpon. Huomenna Metsola vierailee eduskunnassa. Hän tapaa eduskunnan puhemiehen ja valiokuntien puheenjohtajia. Metsola on ollut puhemies vuodesta 2022.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.