Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan. Tämä tuote on Suomen kahdeksastoista nimisuojattu tuote. Nimisuojan myönsi Euroopan komissio, ja sen haki ProAgria Itä-Suomi. Talkkuna on perinteinen savolainen viljatuote, joka tunnetaan tummasta väristään ja karkeasta rakenteestaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan. Tämä tuote on Suomen kahdeksastoista nimisuojattu tuote. Nimisuojan myönsi Euroopan komissio, ja sen haki ProAgria Itä-Suomi. Talkkuna on perinteinen savolainen viljatuote, joka tunnetaan tummasta väristään ja karkeasta rakenteestaan.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.4.2026 klo 18:15, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Savolainen talkkuna sai EU:n nimisuojan • Savolainen talkkuna sai EU:n suojan • Savolainen talkkuna sai EU:n suojan nimelle.
Savolainen talkkuna EU:n nimisuojassa
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan. Tuote on perinteinen savolainen viljatuote. Sen pääraaka-aineet ovat ohra ja kaura. Talkkuna tunnetaan tummasta väristään ja karkeasta rakenteestaan. Nimisuojan myönsi Euroopan komissio ProAgria Itä-Suomen hakemuksesta.
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan. Tämä tuote on Suomen kahdeksastoista nimisuojattu tuote. Nimisuojan myönsi Euroopan komissio, ja sen haki ProAgria Itä-Suomi. Talkkuna on perinteinen savolainen viljatuote, joka…
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan Ruokaviraston mukaan. Euroopan komissio on hyväksynyt nimien rekisteröinnin. Talkkuna valmistetaan keitetyistä ja uunissa paahdetuista jyvistä, ja sen pääraaka-aine on ohra.
Savolainen talkkuna on saanut EU:n nimisuojan, kertoo Ruokavirasto. Euroopan komissio on hyväksynyt nimien rekisteröinnin. Savolainen talkkuna on erityinen viljatuote, joka valmistetaan keitetyistä ja paahdetuista jyvistä.
Savolainen talkkuna on nyt nimisuojattu tuote Euroopan komission toimesta. Ruokavirasto ilmoitti, että Savolainen talkkuna -nimet on rekisteröity. Tämä on kahdeksastoista suomalainen nimisuojattu tuote, joka perustuu savolaisen talkkunan perinteiseen…
Savolainen talkkuna ja talakkuna ovat nyt suojattuja nimityksiä Euroopan unionissa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen viljatuote saa nimisuojan. Talkkuna tunnetaan erityisesti tummasta väristään ja karkeasta rakenteestaan, ja…
Savolainen talkkuna on nyt EU:n nimisuojattu tuote. Se on 18. suomalainen elintarvike, joka saa suojan perinteisenä savolaisena viljatuotteena. Talkkunan erityispiirteitä ovat tumma väri ja karkea rakenne.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.