Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat iski Iranin kohteisiin Hormuzinsalmella vastauksena väitettyihin laivaiskuihin. Nordicshape Helsingin toiminta on keskeytetty vakavien potilasturvallisuuspuutteiden vuoksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Eduskunta on päivittänyt matkustussääntöjään. Muutoksessa poistettiin puolisoiden matkakulujen korvaaminen ilman erillistä päätöstä. Muutos koskee suuren valiokunnan ja ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Eduskunta on päivittänyt matkustussääntöjään. Muutoksessa poistettiin puolisoiden matkakulujen korvaaminen ilman erillistä päätöstä. Muutos koskee suuren valiokunnan ja ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.4.2026 klo 09:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eduskunta muutti matkustussääntöjään.
Eduskunta päivitti matkustussäännöt
Eduskunta on muuttanut matkustussääntöjään. Puolisoiden matkakulujen korvaaminen poistettiin. Tämä koskee suuren valiokunnan ja ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajia. Muutos perustuu siihen, että puoliso-ohjelmia ei ole ollut käytössä pitkään aikaan. Lisäksi sääntöön lisättiin lista kokouksista, joihin ei tarvitse erillistä päätöstä.
Eduskunta on päivittänyt matkustussääntöjään. Muutoksessa poistettiin puolisoiden matkakulujen korvaaminen ilman erillistä päätöstä. Muutos koskee suuren valiokunnan ja ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajia.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.