Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turkissa kouluampumisessa on kuollut yksi henkilö ja ainakin 16 on haavoittunut. Ampuja, 19-vuotias entinen oppilas, avasi tulen lukiossa Kaakkois-Turkin Siverekissä. Hän ampui itsensä teon jälkeen. Valtaosa haavoittuneista on koulun oppilaita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turkissa kouluampumisessa on kuollut yksi henkilö ja ainakin 16 on haavoittunut. Ampuja, 19-vuotias entinen oppilas, avasi tulen lukiossa Kaakkois-Turkin Siverekissä. Hän ampui itsensä teon jälkeen. Valtaosa haavoittuneista on koulun oppilaita.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 13:07, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kouluampumisessa yksi kuollut Turkissa • Kouluampumisessa yksi kuollut Turkissa • Kouluampuminen Turkissa aiheutti 16 loukkaantumista.
Kouluampuminen Turkissa, yksi kuollut
Turkissa tapahtui kouluampuminen, jossa yksi ihminen kuoli. Ampuja oli 19-vuotias entinen oppilas. Hän haavoitti ainakin 16 henkilöä, joista kymmenen oli oppilaita. Ampuja ampui itsensä teon jälkeen. Kouluampumiset ovat maassa harvinaisia.
Turkissa kouluampumisessa on kuollut yksi henkilö ja ainakin 16 on haavoittunut. Ampuja, 19-vuotias entinen oppilas, avasi tulen lukiossa Kaakkois-Turkin Siverekissä. Hän ampui itsensä teon jälkeen. Valtaosa haavoittuneista on…
Turkissa kouluampumisessa on kuollut yksi henkilö ja yli 16 on haavoittunut. Ampuminen tapahtui aamulla lukiossa Siverekissä, Sanliurfan maakunnassa. Ampuja oli 19-vuotias entinen oppilas, joka ampui itsensä teon jälkeen.
Kouluampuminen tapahtui Siverekissä, Turkissa, tiistaina. Ainakin 16 ihmistä, mukaan lukien opiskelijat ja opettajat, loukkaantui. Hyökkääjä, entinen opiskelija, avasi tulen koulussa ja teki itsemurhan poliisin yrittäessä ottaa hänet kiinni.…
Kouluampuminen tapahtui Turkissa, Siverekissä. Useita ihmisiä, mukaan lukien oppilaita, on haavoittunut. Poliisi on evakuoinut koulun ja yrittää saada ampujan antautumaan.
Kouluampuminen tapahtui lukiossa Kaakkois-Turkissa, jossa seitsemän ihmistä haavoittui. Turkin erikoisturvallisuusjoukot ovat saapuneet paikalle.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.