Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Savon maakuntaliitto ilmoittaa iloisesta uutisesta, että Saimaan nimikkonorppa Hilima on saanut kaksoskuutit. Emo ja kuutit voivat hyvin, ja ne imettävät rannalla. Tämä tapahtuma on poikkeuksellinen, sillä Saimaannorpan suojelu on tärkeää alueen asukkaille ja suomalaisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Savon maakuntaliitto ilmoittaa iloisesta uutisesta, että Saimaan nimikkonorppa Hilima on saanut kaksoskuutit. Emo ja kuutit voivat hyvin, ja ne imettävät rannalla. Tämä tapahtuma on poikkeuksellinen, sillä Saimaannorpan suojelu on tärkeää alueen asukkaille ja suomalaisille.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 17:41, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saimaan rannalle syntyi kaksoskuutit • Saimaannorppa sai harvinaiset kaksoskuutit • Saimaannorppa synnytti harvinaiset kaksoskuutit.
Kaksoskuutit syntyivät Saimaalle
Saimaalle syntyi kaksoskuutit, kertoo Etelä-Savon maakuntaliitto. Emo Hilima ja kuutit voivat hyvin. Tämä on poikkeuksellinen tapahtuma, joka ilahduttaa alueen asukkaita. Hiliman elämää seurataan suojeluhankkeessa. Saimaannorppa on tärkeä eläin Saimaan alueella.
Etelä-Savon maakuntaliitto ilmoittaa iloisesta uutisesta, että Saimaan nimikkonorppa Hilima on saanut kaksoskuutit. Emo ja kuutit voivat hyvin, ja ne imettävät rannalla. Tämä tapahtuma on poikkeuksellinen, sillä Saimaannorpan suojelu…
Saimaalla emo norppa, Hilima, on saanut kaksoskuutit, mikä on erittäin harvinaista. Etelä-Savon maakuntaliitto kertoo, että emo ja kuutit voivat hyvin.
Saimaannorppa Hilima on synnyttänyt kaksoskuutit Etelä-Savolla. Molemmat poikaset ovat eloonjääneitä, mikä on erittäin harvinaista. Kaksosraskaudet ovat saimaannorpilla keskimäärin yksi vajaata 250 synnytystä kohden.
Etelä-Savon Pihlajavedellä asuva saimaannorppa, nimeltään Hilima, on saanut kaksoset. Kaksosraskaudet ovat erittäin harvinaisia saimaannorppien keskuudessa. Yleensä vain yksi kuutti selviytyy, mutta nyt Hilima imettää kahta kuuttia.
Etelä-Savon nimikkonorppa Hilima on saanut kaksoskuutit. Emo ja kuutit voivat hyvin, ja ne imettävät rannalla. Jäät sulivat Saimaasta aikaisin tänä keväänä. Kaksosraskaudet ovat saimaannorpilla erittäin harvinaisia.
Etelä-Savon saimaannorppa Hilima on saanut kaksoskuutit, mikä on erittäin harvinaista. Itä-Suomen yliopiston havainnot vahvistavat, että molemmat kuutit ovat eloonjääneitä. Emo hoitaa poikasiaan hyvin, ja ne imettävät rannalla. Havainnot…
Etelä-Savon nimikkonorppa Hilima on saanut kaksoskuutit, mikä on erittäin harvinaista. Itä-Suomen yliopiston havainnot vahvistavat, että molemmat poikaset ovat eloonjääneitä. Kaksosraskaudet ovat saimaannorpilla poikkeuksellisia, ja usein vain yksi kuutti…
Etelä-Savon saimaannorppa Hilima on saanut kaksoskuutit, mikä on harvinainen ilmiö. Emo ja kuutit voivat hyvin, ja niitä on havaittu rannalla. Kaksosraskaudet ovat saimaannorpilla erittäin harvinaisia, ja molempien poikasten…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.