Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Turun ammattikorkeakoulun lakko peruttiin sakon vuoksi

Aihesivu: Turun ammattikorkeakoulun lakko peruttiin sakon vuoksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Turun ammattikorkeakoulun tänään suunniteltu lakko on peruttu. Peruutuksen syynä on työtuomioistuimen määräämä 10 000 euron sakko Ammattijärjestö OAJ:lle.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Työelämä
  • Päivitetty 14.4.2026 klo 07:32
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Turun ammattikorkeakoulun tänään suunniteltu lakko on peruttu. Peruutuksen syynä on työtuomioistuimen määräämä 10 000 euron sakko Ammattijärjestö OAJ:lle.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 07:32, pääluokka Työelämä.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turun ammattikorkeakoulun lakko peruttiin sakon vuoksi • OAJ peruu Turun ammattikorkeakoulun lakon.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.4.2026 klo 07:32.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Työelämä.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Turku, #OAJ, #lakko.

Selkokielinen yhteenveto

Turun lakko peruttiin sakon takia

Turun ammattikorkeakoulussa suunniteltu lakko on peruttu. Peruutus johtuu työtuomioistuimen määräämästä sakosta Ammattijärjestö OAJ:lle. Sakko liittyy aikaisiin lakkovaroituksiin, jotka todettiin ennenaikaisiksi. OAJ aikoo jatkaa neuvotteluja työriidan ratkaisemiseksi. Seuraava lakko on mahdollista 28. Huhtikuuta, jos sopua ei saavuteta.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.