Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Huhtikuun 14. päivä alkaen viranomaisposti tulee pääosin sähköisesti. Viestit lähetetään Suomi.fi-viesteinä, ja muutos koskee lähes 1,8 miljoonaa uutta käyttäjää. Käyttäjien ei tarvitse tehdä mitään heti, vaan sähköinen postilaatikko luodaan vahvan tunnistautumisen yhteydessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Huhtikuun 14. päivä alkaen viranomaisposti tulee pääosin sähköisesti. Viestit lähetetään Suomi.fi-viesteinä, ja muutos koskee lähes 1,8 miljoonaa uutta käyttäjää. Käyttäjien ei tarvitse tehdä mitään heti, vaan sähköinen postilaatikko luodaan vahvan tunnistautumisen yhteydessä.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 06:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viranomaisposti siirtyy sähköiseen muotoon • Viranomaisposti siirtyy sähköiseen muotoon • Viranomaisposti muuttuu sähköiseksi Suomessa.
Sähköinen viranomaisposti alkaa pian
Viranomaisposti muuttuu sähköiseksi 14. Huhtikuuta. Suomi.Fi-viestit tulevat käyttöön lähes 1,8 miljoonalle uudelle käyttäjälle. Käyttäjät saavat viestinsä digipostina. Vahva tunnistautuminen luo sähköisen postilaatikon. Tarkista viestit suomi.Fi/viestit.
Huhtikuun 14. päivä alkaen viranomaisposti tulee pääosin sähköisesti. Viestit lähetetään Suomi.fi-viesteinä, ja muutos koskee lähes 1,8 miljoonaa uutta käyttäjää. Käyttäjien ei tarvitse tehdä mitään heti, vaan sähköinen postilaatikko…
Viranomaisposti muuttuu sähköiseksi, kun käyttäjä kirjautuu ensimmäisen kerran sähköiseen asiointipalveluun. Tällöin hänen on otettava käyttöön Suomi.fi-viestit, ja paperikirjeet jäävät pääsääntöisesti pois. Jos käyttäjä ei kirjaudu sähköisiin palveluihin, hän…
Tänään voimaan astuu muutos viranomaispostissa. Jatkossa viranomaispostia vastaanotetaan ensisijaisesti sähköisesti. Suomi.fi-viestit otetaan käyttöön, kun käyttäjä kirjautuu ensimmäistä kertaa sähköiseen asiointipalveluun.
Viranomaisposti muuttuu tänään pääasiassa sähköiseksi. Käyttäjät ohjataan Suomi.fi-viestien käyttöön ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. Jos palveluihin ei kirjaudu, postit tulevat edelleen paperisina. Verohallinnon mukaan noin 2,7 miljoonaa suomalaista on valinnut…
Tänään viranomaisposti muuttuu pääasiassa sähköiseksi. Käyttäjät ohjataan ottamaan käyttöön Suomi.fi-viestit, kun he kirjautuvat viranomaisen sähköiseen asiointipalveluun.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.