Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Potkulain vaikutukset näkyvät palvelualoilla

Aihesivu: Potkulain vaikutukset näkyvät palvelualoilla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Palvelualojen ammattiliitto PAM raportoi potkulain vaikutuksista. Lakimuutos on johtanut henkilöperusteisten irtisanomisten lisääntymiseen. Riitatapaukset ovat alkuvuonna hieman kasvaneet.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Työelämä
  • Päivitetty 14.4.2026 klo 05:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Palvelualojen ammattiliitto PAM raportoi potkulain vaikutuksista. Lakimuutos on johtanut henkilöperusteisten irtisanomisten lisääntymiseen. Riitatapaukset ovat alkuvuonna hieman kasvaneet.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 05:00, pääluokka Työelämä.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Potkulain vaikutukset näkyvät palvelualoilla • Potkulain vaikutukset näkyvät riitatapauksissa • Potkulain vaikutukset palvelualoilla kasvavat.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.4.2026 klo 05:00.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Työelämä.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #potkulaki, #PAM, #palvelualat.

Selkokielinen yhteenveto

Potkulaki vaikuttaa palvelualoihin

Potkulain vaikutukset näkyvät palvelualoilla. PAM kertoo, että riitatapaukset ovat lisääntyneet alkuvuonna. Lakimuutos helpottaa henkilöperusteisia irtisanomisia. Tämä koskee aloja, joilla ei ole kirjattu syytä työehtosopimukseen.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.