Nimipäivä:
Turo, Turkka
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Drooneissa epäillään olleen räjähteitä

Aihesivu: Drooneissa epäillään olleen räjähteitä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Keskusrikospoliisi selvittää Suomessa löytyneiden droonien taustoja. Kaikki löydetyt droonit ovat pienempiä kuin aiemmin ilmoitettiin. Viranomaiset tutkivat, ovatko droonit saapuneet Suomeen samaan aikaan.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 13.4.2026 klo 20:06
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Keskusrikospoliisi selvittää Suomessa löytyneiden droonien taustoja. Kaikki löydetyt droonit ovat pienempiä kuin aiemmin ilmoitettiin. Viranomaiset tutkivat, ovatko droonit saapuneet Suomeen samaan aikaan.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 20:06, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Lapin Kansa, Kaleva.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Drooneissa epäillään olleen räjähteitä • Suomesta löytyneet droonit sisältävät räjähteitä • Suomesta löydettyjen droonien räjähteet tutkitaan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.4.2026 klo 20:06.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #droonit, #KRP, #Iitti.

Selkokielinen yhteenveto

Drooneissa on räjähteitä

Keskusrikospoliisi tutkii drooneja, joissa epäillään olevan räjähteitä. Droonit löytyivät Suomesta, ja ne ovat pienempiä kuin aiemmin kerrottiin. Viranomaiset selvittävät, tuliko Iitistä löytynyt drooni samaan aikaan kuin aikaisemmat. Esitutkinta jatkuu, ja droonien osat analysoidaan tarkemmin.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.