Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko 17-vuotiaiden ikäluokalle. Infopäiviä kokeillaan syksyllä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja asevelvollisuudesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko 17-vuotiaiden ikäluokalle. Infopäiviä kokeillaan syksyllä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja asevelvollisuudesta.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 16:51, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kutsuntainfo laajenee 17-vuotiaille nuorille • Kutsuntainfopäivä laajenee koko ikäluokalle • Kutsuntajärjestelmä laajenee koko ikäluokalle.
Kutsuntainfo kaikille 17-vuotiaille
Kutsuntajärjestelmä laajenee koskemaan kaikkia 17-vuotiaita nuoria. Infopäiviä järjestetään syksyllä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Nuorille annetaan tietoa maanpuolustuksesta ja asevelvollisuudesta. Tavoitteena on kasvattaa asepalveluksen suorittajien määrää ja vahvistaa maanpuolustustahtoa.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko 17-vuotiaiden ikäluokalle. Infopäiviä kokeillaan syksyllä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja asevelvollisuudesta.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko 17-vuotiaalle ikäluokalle. Ensimmäinen kokeilu infopäivästä järjestetään syksyllä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten, erityisesti naisten, tietoutta vapaaehtoisesta asepalveluksesta.
Puolustusministeriö ilmoittaa kutsuntajärjestelmän laajenevan 17-vuotiaisiin. Infopäivää kokeillaan ensi syksynä Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja erityisesti naisten mahdollisuuksista asepalveluksessa.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko ikäluokalle. Syksyllä kokeillaan kutsuntainfopäivää Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Infopäivän tarkoituksena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja erityisesti naisten mahdollisuuksista vapaaehtoiseen asepalvelukseen.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko ikäluokalle. Syksyllä kokeillaan kutsuntainfopäivää kolmella paikkakunnalla: Espoossa, Iisalmessa ja Jyväskylässä. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta, erityisesti naisten osalta vapaaehtoisesta asepalveluksesta.
Puolustusministeriö laajentaa kutsuntajärjestelmää koko ikäluokalle. Kaikille 17-vuotiaille järjestetään kutsuntainfopäivä syksyllä kolmella paikkakunnalla. Tavoitteena on lisätä nuorten tietoutta maanpuolustuksesta ja asepalveluksesta.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.