Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän EU:ssa. Hänestä tuli EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantaja. Tehtävä kestää kuusi kuukautta, ja Katainen jatkaa samalla Nordean yhteiskuntasuhdejohtajana. Hänen tehtävänsä on vahvistaa arktisen alueen turvallisuutta ja taloudellista kehitystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän EU:ssa. Hänestä tuli EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantaja. Tehtävä kestää kuusi kuukautta, ja Katainen jatkaa samalla Nordean yhteiskuntasuhdejohtajana. Hänen tehtävänsä on vahvistaa arktisen alueen turvallisuutta ja taloudellista kehitystä.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 15:22, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyrki Kataiselle uusi rooli EU:ssa • Jyrki Katainen EU:n arktisen alueen neuvonantajaksi • Jyrki Katainen aloittaa EU-neuvonantajana.
Jyrki Kataiselle uusi EU-tehtävä
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän Euroopan unionissa. Hänestä tuli EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantaja. Tehtävä kestää kuusi kuukautta. Katainen työskentelee myös Nordean yhteiskuntasuhdejohtajana. Hänen tehtävänsä on parantaa arktisen alueen turvallisuutta ja taloutta.
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän EU:ssa. Hänestä tuli EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantaja. Tehtävä kestää kuusi kuukautta, ja Katainen jatkaa samalla Nordean yhteiskuntasuhdejohtajana. Hänen tehtävänsä on vahvistaa…
Euroopan komissio on nimittänyt Jyrki Kataisen EU:n ja arktisen alueen suhteiden erityisneuvonantajaksi. Katainen tukee komissiota arktisen strategian toteuttamisessa ja neuvoo turvallisuuskysymyksissä.
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän Euroopan komissiossa. Hän aloittaa EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantajana.
Jyrki Katainen on nimetty EU:n erityisneuvonantajaksi arktisen alueen kysymyksissä. Tehtävä kestää kuusi kuukautta ja alkaa heti. Katainen jatkaa myös Nordean yhteiskuntasuhdejohtajana, mutta raportoi EU:n komission kansainvälisistä kumppanuuksista vastaavalle…
Jyrki Katainen on nimetty EU:n ja arktisen alueen suhteiden erityisneuvonantajaksi. Euroopan komissio ilmoitti asiasta Suomen-edustuston kautta. Katainen osallistuu EU:n arktista aluetta koskevan politiikan valmisteluun. Hän toimii myös Nordean…
Jyrki Katainen on saanut EU:n ja arktisen alueen suhteiden erityisneuvonantajan tehtävän. Euroopan komissio ilmoitti nimityksestä, ja Katainen osallistuu EU:n arktista aluetta koskevan politiikan valmisteluun. Hän on myös Nordean…
Jyrki Katainen on nimetty EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantajaksi. Nimityksen on vahvistanut Euroopan komission Suomen-edustusto.
Euroopan komissio on nimittänyt Jyrki Kataisen EU:n ja arktisen alueen suhteiden erityisneuvonantajaksi. Nimitys vahvistaa Kataisen roolia kansainvälisissä suhteissa.
Jyrki Katainen on saanut uuden tehtävän Euroopan komissiolta. Hänestä tulee EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantaja. Kataisen tehtävänä on tukea komissiota arktisen alueen strategisessa läsnäolossa ja tehokkuudessa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.