Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keskusrikospoliisi on tarkentanut tietoja Suomeen saapuneista drooneista. Droonit ovat eri mallia kuin aiemmin on kerrottu, ja ne ovat kooltaan pienempiä. Lisäksi löydettyjen droonien määrä ja räjähdysaineen määrä ovat olleet pienempiä kuin aiemmin arvioitiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keskusrikospoliisi on tarkentanut tietoja Suomeen saapuneista drooneista. Droonit ovat eri mallia kuin aiemmin on kerrottu, ja ne ovat kooltaan pienempiä. Lisäksi löydettyjen droonien määrä ja räjähdysaineen määrä ovat olleet pienempiä kuin aiemmin arvioitiin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 13:50, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa KRP vahvistaa droonien mallit Suomessa • KRP selvittää Suomeen saapuneita drooneja • KRP tarkensi droonien mallia Suomessa.
Droonien mallit tarkentuneet Suomessa
Keskusrikospoliisi on kertonut Suomeen tulleista drooneista. Droonit ovat eri mallia kuin aiemmin ilmoitettiin. Ne ovat myös kooltaan pienempiä. Droonit ovat ukrainalaisia, ja niiden määrä on ollut aiempaa pienempi. KRP ei sulje pois mahdollisuutta, että lisää drooneja löytyy maastosta.
Keskusrikospoliisi on tarkentanut tietoja Suomeen saapuneista drooneista. Droonit ovat eri mallia kuin aiemmin on kerrottu, ja ne ovat kooltaan pienempiä. Lisäksi löydettyjen droonien määrä ja räjähdysaineen määrä ovat…
Keskusrikospoliisi on ilmoittanut, että Suomeen saapuneet droonit ovat eri mallia kuin aiemmin on kerrottu. Aiemmin droonien on sanottu olevan malliltaan AN-196, mutta tekniset tutkimukset ovat muuttaneet tätä käsitystä.…
Keskusrikospoliisi on ilmoittanut, että Suomeen saapuneet droonit ovat eri mallia kuin aiemmin on kerrottu. Aiemmin droonien on sanottu olevan AN-196-mallisia, mutta nyt niiden koko on todettu pienemmäksi. Kaikki…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.