Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alkuvuonna sijoittajat ostivat eniten finanssiyhtiöiden osakkeita. Pörssisäätiön mukaan Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeet olivat erityisen suosittuja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alkuvuonna sijoittajat ostivat eniten finanssiyhtiöiden osakkeita. Pörssisäätiön mukaan Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeet olivat erityisen suosittuja.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 12:05, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sijoittajat suosivat finanssiyhtiöiden osakkeita • Osakesijoittajat suosivat finanssiyhtiöitä alkuvuonna • Osakesijoittajat suosivat finanssiyhtiöitä alkuvuonna.
Finanssiyhtiöt houkuttelivat sijoittajia
Sijoittajat ostivat alkuvuonna finanssiyhtiöiden osakkeita. Suosituimpia olivat Nordea, Mandatum ja Sampo. Iranin sota vaikutti sijoittajien valintoihin. Monet myivät energiayhtiöiden osakkeita, kuten Neste. Neste menetti lähes 9 000 osakesijoittajaa.
Alkuvuonna sijoittajat ostivat eniten finanssiyhtiöiden osakkeita. Pörssisäätiön mukaan Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeet olivat erityisen suosittuja.
Suomalaiset osakesijoittajat ostivat alkuvuonna eniten finanssiyhtiöiden osakkeita. Suosituimpia olivat Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeet. Samaan aikaan sijoittajat myivät pois energiayhtiöiden osakkeita, erityisesti Nesteen osakkeita, joiden omistajista lähes 9…
Suomalaiset osakesijoittajat ostivat alkuvuonna eniten finanssiyhtiöiden osakkeita. Pörssisäätiön mukaan Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeet olivat suosituimpia. Sari Lounasmerin mukaan Euroopan tilanne on vaikuttanut sijoittajien valintoihin.
Suomalaiset osakesijoittajat ovat suosineet alkuvuonna finanssiyhtiöitä. Eniten ostettiin Nordean, Mandatumin ja Sammon osakkeita. Pörssisäätiön toimitusjohtaja arvioi, että Iranin sota on vaikuttanut sijoittajien valintoihin.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.