Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsalainen Södran on kärsinyt satojen miljoonien kruunujen tappioita selluliiketoiminnassaan. Halpa eukalyptussellu uhkaa perinteisiä puumateriaaleja ja vaikuttaa alan kilpailutilanteeseen. Muutokset markkinoilla voivat johtaa merkittäviin haasteisiin ruotsalaiselle metsäteollisuudelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsalainen Södran on kärsinyt satojen miljoonien kruunujen tappioita selluliiketoiminnassaan. Halpa eukalyptussellu uhkaa perinteisiä puumateriaaleja ja vaikuttaa alan kilpailutilanteeseen. Muutokset markkinoilla voivat johtaa merkittäviin haasteisiin ruotsalaiselle metsäteollisuudelle.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.4.2026 klo 09:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Halpa eukalyptussellu vaikuttaa Ruotsin liiketoimintaan.
Eukalyptussellu uhkaa Ruotsin metsäteollisuutta
Södran on kärsinyt suurista tappioista selluliiketoiminnassaan Ruotsissa. Halpa eukalyptussellu vaikuttaa alan kilpailuun. Tämä voi aiheuttaa haasteita ruotsalaiselle metsäteollisuudelle. Tilanne vaatii tarkkaa seurantaa ja mahdollisia toimenpiteitä.
Ruotsalainen Södran on kärsinyt satojen miljoonien kruunujen tappioita selluliiketoiminnassaan. Halpa eukalyptussellu uhkaa perinteisiä puumateriaaleja ja vaikuttaa alan kilpailutilanteeseen. Muutokset markkinoilla voivat johtaa merkittäviin haasteisiin ruotsalaiselle metsäteollisuudelle.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.