Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Unkarissa käydään parlamenttivaaleja, joissa äänestysprosentti on ylittänyt 74. Tämä on yli 20 vuoden takaisen ennätyksen rikkominen. Pääministeri Viktor Orbánin Fidesz-puolueelle ennustetaan tappiota.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Unkarissa käydään parlamenttivaaleja, joissa äänestysprosentti on ylittänyt 74. Tämä on yli 20 vuoden takaisen ennätyksen rikkominen. Pääministeri Viktor Orbánin Fidesz-puolueelle ennustetaan tappiota.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.4.2026 klo 19:09, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Historiallinen äänestysaktiivisuus Unkarissa – Orbánin valta vaakalaudalla • Orbánin puolueen vaalijärjestelmä kyseenalaistettu.
Ennätysäänestys Unkarin vaaleissa
Unkarissa äänestetään parlamenttivaaleissa. Äänestysprosentti on jo yli 74. Tämä ylittää edellisen ennätyksen vuodelta 2002. Pääministeri Viktor Orbánin puolueelle ennustetaan tappiota. Äänestys päättyy tänään klo 20 Suomen aikaa.
Unkarissa käydään parlamenttivaaleja, joissa äänestysprosentti on ylittänyt 74. Tämä on yli 20 vuoden takaisen ennätyksen rikkominen. Pääministeri Viktor Orbánin Fidesz-puolueelle ennustetaan tappiota.
Unkarin pääministeri Viktor Orbánin Fidesz-puolue voi hävitä vaalit, mutta silti voittaa enemmistön. Äänestysvilkkaus on ollut suuri, ja Tisza-puolueen ennustetaan saavuttavan 49 prosentin kannatuksen. Orbánin hallituskauden aikana vaalijärjestelmää on…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.