Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Tämä päätös on vastatoimi Iranin ydinasepyrkimyksille, joita Iran on kiistänyt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Tämä päätös on vastatoimi Iranin ydinasepyrkimyksille, joita Iran on kiistänyt.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.4.2026 klo 17:58, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump määräsi laivaston saartamaan Hormuzinsalmea Iranin ydinuhkien vuoksi • Trump määräsi laivaston Hormuzinsalmen saartoon • Yhdysvallat aloittaa Hormuzinsalmen saarron.
Trump määräsi laivaston saartamaan Hormuzinsalmen Iranin ydinuhkien vuoksi
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on määrännyt laivaston saartamaan Hormuzinsalmen. Saarto alkaa heti ja se koskee kaikkia aluksia. Trumpin mukaan Iran ei ole pitänyt lupauksiaan ydinaseiden hankkimisesta. Hormuzinsalmi on tärkeä reitti öljykuljetuksille.
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Tämä päätös on vastatoimi Iranin ydinasepyrkimyksille, joita Iran on kiistänyt.
Presidentti Donald Trump on antanut määräyksen Yhdysvaltojen laivaston aloittaa Hormuzinsalmen saartamisen. Saarto on vastaus Iranin ydinasepyrkimyksiin, joita Iran on kiistänyt. Trump ilmoitti asiasta Truth Social -palvelussa ja uhkasi…
Yhdysvallat ja Iran eivät saavuttaneet rauhansopimusta neuvotteluissa. Donald Trump ilmoitti sunnuntaina Hormuzinsalmen saarron aloittamisesta. Neuvottelut käytiin Pakistanissa, mutta osapuolten luottamus oli heikko. Yhdysvaltojen varapresidentti JD Vance ja Iranin…
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Saarto on vastaus Iranin ydinasehankkeisiin, joista Iran on kiistänyt.
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on käynnistänyt Hormuzinsalmen saartamisen. Tämä päätös on vastaus Iranin ydinasepyrkimyksiin, joita Iran on kiistänyt. Trumpin mukaan neuvottelut Pakistanissa Iranin kanssa ovat edenneet hyvin. Yhdysvaltojen…
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Saarto on vastaus Iranin ydinasepyrkimyksiin, joita Iran kiistää. Yhdysvaltojen sota-alukset ovat jo aloittaneet miinojen raivaamisen alueella.
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Saarto on vastatoimi Iranin ydinasepyrkimyksille, joita Iran on kiistänyt. Trumpin mukaan kaikki alukset, jotka yrittävät kulkea salmen läpi,…
Presidentti Donald Trump on määrännyt Yhdysvaltojen laivaston aloittamaan Hormuzinsalmen saartamisen. Saarto on vastaus Iranin ydinasepyrkimyksiin, joita Iran on kiistänyt.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti merisaarron alkavan heti Hormuzinsalmella. Saarron myötä Yhdysvaltain laivasto pysäyttää kaikki alukset, jotka liikkuvat alueella ja ovat maksaneet Iranille.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti merisaarron alkamisesta Hormuzinsalmella. Yhdysvaltain laivasto pysäyttää kaikki alukset, jotka liikkuvat alueella. Trump varoitti myös Iranin toimista ja uhkasi vastatoimilla. Merivoimat etsivät aluksia, jotka…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.