Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uudet ikkunateknologiat tarjoavat ratkaisuja energiatehokkuuden parantamiseen. Neloislasi-ikkunat vähentävät lämmityskustannuksia ja parantavat lämmöneristystä. Ne ovat kevyitä ja vastaavat perinteisiä tuplalasi-ikkunoita kooltaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uudet ikkunateknologiat tarjoavat ratkaisuja energiatehokkuuden parantamiseen. Neloislasi-ikkunat vähentävät lämmityskustannuksia ja parantavat lämmöneristystä. Ne ovat kevyitä ja vastaavat perinteisiä tuplalasi-ikkunoita kooltaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.4.2026 klo 06:30, pääluokka Asuminen.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uudet ikkunat energiatehokkuuteen.
Uudet ikkunat energiatehokkuuteen
Uudet ikkunateknologiat parantavat energiatehokkuutta. Neloislasi-ikkunat vähentävät lämmityskustannuksia ja parantavat lämmöneristystä. Ne ovat kevyitä ja helppoja asentaa. Ikkunoissa käytetään ohutta erikoislasia, joka on tuttu kännyköistä. Tämä voi auttaa asuntojen kuumuuteen tulevaisuudessa.
Uudet ikkunateknologiat tarjoavat ratkaisuja energiatehokkuuden parantamiseen. Neloislasi-ikkunat vähentävät lämmityskustannuksia ja parantavat lämmöneristystä. Ne ovat kevyitä ja vastaavat perinteisiä tuplalasi-ikkunoita kooltaan.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.