Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Raahen Piehingissä syttyi rakennuspalo risujen poltosta. Palo levisi kahteen piharakennukseen ja uhkasi omakotitaloa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan ennen suurempia vahinkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Raahen Piehingissä syttyi rakennuspalo risujen poltosta. Palo levisi kahteen piharakennukseen ja uhkasi omakotitaloa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan ennen suurempia vahinkoja.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 16:37, pääluokka Asuminen.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Yle Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Risujen poltto aiheutti palon Raahessa • Risujen poltto aiheutti palon Raahessa • Risujenpoltto aiheutti laajan rakennuspalon Raahen Pellingissä.
Risujen poltto sytytti palon
Raahen Piehingissä syttyi palo risujen poltosta. Tuli levisi kahteen rakennukseen ja uhkasi omakotitaloa. Pelastuslaitos sai hälytyksen iltapäivällä. Maastoa paloi noin 5 000 neliömetriä. Pelastuslaitos estää palon leviämisen.
Raahen Piehingissä syttyi rakennuspalo risujen poltosta. Palo levisi kahteen piharakennukseen ja uhkasi omakotitaloa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan ennen suurempia vahinkoja.
Raahen Pellingissä syttyi rakennuspalo risujen poltosta. Pelastuslaitos sai hälytyksen iltapäivällä, kun tuli levisi useisiin rakennuksiin.
Raahen Pellingissä syttyi rakennuspalo risujen poltosta. Palo levisi kahteen piharakennukseen ja uhkasi omakotitaloa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan ja estettiin palon leviämistä.
Raahen Pellingissä syttyi rakennuspalo risujenpoltosta. Pelastuslaitos sai hälytyksen iltapäivällä, ja palo levisi kahteen piharakennukseen. Omakotitalo oli vaarassa, mutta pelastus onnistui estämään leviämisen.
Roskien poltosta levinnyt palo aiheutti suuren maastopaloon Laihialla. Palo tuhosi varastorakennuksen ja sen sisällä olleita esineitä. Pelastuslaitos sai palon rajattua ja jälkisammutustyöt ovat käynnissä.
Alavudella tapahtui maastopalo, kun roskien poltto meni pieleen. Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina puolen päivän aikaan. Palo uhkasi ulkorakennusta, mutta sen leviäminen estettiin.
Risujen poltto levisi maastoon Keuruulla Suolahdentiellä. Pelastuslaitos sai rajattua paloalueen noin 15 neliömetriin. Onneksi palo ei aiheuttanut henkilö- tai materiaalivahinkoja, mutta se levisi nopeasti kuivassa heinikossa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.