Nimipäivä:
Turo, Turkka
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut

Aihesivu: Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvaltojen ja Iranin neuvottelut alkavat Islamabadissa. Neuvottelut johtaa Yhdysvaltain varapresidentti J.D. Vance. Iran on toimittanut 10-kohtaisen vaatimuslistan, Yhdysvallat 15-kohtaisen. Tavoitteena on muun muassa Hormuzinsalmen avaaminen liikenteelle.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 11.4.2026 klo 15:30
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvaltojen ja Iranin neuvottelut alkavat Islamabadissa. Neuvottelut johtaa Yhdysvaltain varapresidentti J.D. Vance. Iran on toimittanut 10-kohtaisen vaatimuslistan, Yhdysvallat 15-kohtaisen. Tavoitteena on muun muassa Hormuzinsalmen avaaminen liikenteelle.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 15:30, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Kauppalehti, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut • Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut • Iran ja Yhdysvallat aloittavat rauhanneuvottelut.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 11.4.2026 klo 15:30.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iran, #Yhdysvallat, #neuvottelut.

Selkokielinen yhteenveto

Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat Islamabadissa

Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut Pakistanin pääkaupungissa. Neuvotteluja johtaa Yhdysvaltain varapresidentti J.D. Vance. Iran on antanut 10-kohtaisen vaatimuslistan. Yhdysvallat on esittänyt 15-kohtaisen listan. Tavoitteena on Hormuzinsalmen avaaminen liikenteelle.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.