Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alkoholin etämyyntiin liittyvät verotuskysymykset ovat edelleen ratkaisematta. Hallituksen esitys asiasta on eduskunnan käsittelyssä. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että ulkomaisten etämyyjien verovelvoitteet jäävät usein hoitamatta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alkoholin etämyyntiin liittyvät verotuskysymykset ovat edelleen ratkaisematta. Hallituksen esitys asiasta on eduskunnan käsittelyssä. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että ulkomaisten etämyyjien verovelvoitteet jäävät usein hoitamatta.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 08:11, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alkoholin etämyynnin verovelvoitteet kaipavat selkeytystä • Alkoholin etämyynnin verovalvonta kaipaa ratkaisuja • Alkoholin etämyynnin verotukselliset ongelmat jatkuvat.
Alkoholin etämyynnin verotuskysymykset
Alkoholin etämyynnissä on verotuskysymyksiä, jotka eivät ole ratkenneet. Hallituksen esitys asiasta on eduskunnassa. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että ulkomaisten myyjien verovelvoitteet jäävät usein hoitamatta. Uudistuksilla halutaan parantaa verovalvontaa ja selkeyttää käytäntöjä.
Alkoholin etämyyntiin liittyvät verotuskysymykset ovat edelleen ratkaisematta. Hallituksen esitys asiasta on eduskunnan käsittelyssä. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että ulkomaisten etämyyjien verovelvoitteet jäävät usein hoitamatta.
Alkoholin tilaamiseen ulkomailta liittyy verotuksellisia ongelmia, joihin ei ole löytynyt ratkaisua. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että vain pieni osa tilatuista alkoholijuomista verotetaan oikein.
Etämyynnin verovalvonnassa on ongelmia, joihin ei ole löytynyt ratkaisua. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että vain pieni osa ulkomailta tilatuista alkoholijuomista maksaa verot.
Alkoholin tilaamiseen ulkomailta liittyy verotuksellisia ongelmia. Tulliylitarkastaja Anna Kallio kertoo, että vain pieni osa tilatuista alkoholijuomista maksetaan verot.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.