Nimipäivä:
Turo, Turkka
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Viikonloppuna aurinko paistaa koko maassa

Aihesivu: Viikonloppuna aurinko paistaa koko maassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Viikonloppuna Suomessa nautitaan auringosta. Lämpötilat kohoavat Länsi-Suomessa 12–13 asteeseen. Lapissa on viileämpää, alle kymmenen astetta. Metsäpalovaroitukset ovat voimassa lähes koko maassa.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Hyvinvointi
  • Päivitetty 10.4.2026 klo 13:01
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Viikonloppuna Suomessa nautitaan auringosta. Lämpötilat kohoavat Länsi-Suomessa 12–13 asteeseen. Lapissa on viileämpää, alle kymmenen astetta. Metsäpalovaroitukset ovat voimassa lähes koko maassa.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.4.2026 klo 13:01, pääluokka Hyvinvointi.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viikonloppuna aurinko paistaa koko maassa • Viikonloppuna aurinko paistaa lähes koko maassa • Viikonloppuna aurinkoa ja lämpöä Suomessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 10.4.2026 klo 13:01.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Hyvinvointi.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #sää, #aurinko, #viikonloppu.

Selkokielinen yhteenveto

Auringonpaistetta viikonloppuna Suomessa

Viikonloppuna Suomessa on aurinkoista. Lämpötilat nousevat Länsi-Suomessa 12–13 asteeseen. Lapissa on viileämpää, alle kymmenen astetta. Metsäpalovaroitukset ovat voimassa lähes koko maassa. Tuulet laantuvat viikonlopun aikana.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.