Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Utsjoella pimeät yöt päättyvät tänään, kun aurinko ei enää laske yli 12 astetta horisontin alapuolelle. Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ilmoittaa, että Oulussa pimeät yöt jatkuvat vielä kahden viikon ajan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Utsjoella pimeät yöt päättyvät tänään, kun aurinko ei enää laske yli 12 astetta horisontin alapuolelle. Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ilmoittaa, että Oulussa pimeät yöt jatkuvat vielä kahden viikon ajan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.4.2026 klo 08:05, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pimeät yöt päättyvät Utsjoella tänään • Pimeät yöt päättyvät Utsjoella keväällä.
Pimeät yöt päättyvät Utsjoella
Utsjoella pimeät yöt päättyvät tänään. Aurinko ei laske enää yli 12 astetta horisontin alapuolelle. Oulussa pimeät yöt jatkuvat vielä kahden viikon ajan. Tämä tarkoittaa kevään ja valon alkamista alueella.
Utsjoella pimeät yöt päättyvät tänään, kun aurinko ei enää laske yli 12 astetta horisontin alapuolelle. Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ilmoittaa, että Oulussa pimeät yöt jatkuvat vielä kahden viikon ajan.
Pimeät yöt päättyvät Utsjoella, kun kevät tuo valoa. Maaliskuu oli maailmanlaajuisesti ilmaston mittaushistorian neljänneksi kuumin. Euroopassa sää on ollut tavanomaista kuivempi, ja lämpötilat nousevat kevään myötä.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.