Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain puolustusministeriö on kiistänyt väitteet, joiden mukaan se olisi painostanut Vatikaania. Väitteet liittyvät paavi Leo XIV:n puheeseen, jossa hän puhui diplomatian haasteista. Ministeriö ilmoitti, että osapuolet ovat käyneet keskusteluja asiasta. Paavi Leo XIV on ensimmäinen yhdysvaltalainen paavi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain puolustusministeriö on kiistänyt väitteet, joiden mukaan se olisi painostanut Vatikaania. Väitteet liittyvät paavi Leo XIV:n puheeseen, jossa hän puhui diplomatian haasteista. Ministeriö ilmoitti, että osapuolet ovat käyneet keskusteluja asiasta. Paavi Leo XIV on ensimmäinen yhdysvaltalainen paavi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.4.2026 klo 04:21, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat kiistää Vatikaanin painostamisen väitteet • Yhdysvallat kiistää uhkailut Vatikaanille.
Yhdysvallat kiistää Vatikaanin painostamisen väitteet
Yhdysvaltain puolustusministeriö on kiistänyt väitteet painostuksesta Vatikaanille. Väitteet liittyvät paavi Leo XIV:n tammikuussa pitämään puheeseen. Hän puhui voimankäytön ja diplomatian välisestä konfliktista. Paavi Leo XIV on ensimmäinen yhdysvaltalainen paavi. Ministeriö korosti keskustelujen jatkuvuutta osapuolten välillä.
Yhdysvaltain puolustusministeriö on kiistänyt väitteet, joiden mukaan se olisi painostanut Vatikaania. Väitteet liittyvät paavi Leo XIV:n puheeseen, jossa hän puhui diplomatian haasteista. Ministeriö ilmoitti, että osapuolet ovat käyneet…
Yhdysvallat on kiistänyt väitteet uhkailusta Vatikaania kohtaan. Puolustusministeriön mukaan keskustelu kardinaali Christophe Pierrelle oli asiallinen ja kunnioittava. Väitteet nousivat esiin paavi Leo XIV:n puheen jälkeen, jossa hän varoitti…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.