Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjä ja Ukraina ovat ilmoittaneet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntain. Aiemmin Zelenskyi oli ehdottanut tulitaukoa Yhdysvaltojen välityksellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjä ja Ukraina ovat ilmoittaneet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntain. Aiemmin Zelenskyi oli ehdottanut tulitaukoa Yhdysvaltojen välityksellä.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.4.2026 klo 11:25, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Ilkka-Pohjalainen, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä ja Ukraina sopivat pääsiäistulitauosta • Venäjä ja Ukraina sopivat tulitauosta pääsiäiseksi • Ukraina ja Venäjä julistavat tulitauon pääsiäiseksi.
Pääsiäistulitauko Venäjän ja Ukrainan välillä
Venäjä ja Ukraina sopivat tulitauosta pääsiäisen ajaksi. Tulitauko alkaa lauantaina kello 16 ja kestää sunnuntain. Ukrainan presidentti toivoo rauhallista pääsiäistä ilman uhkia. Venäjä on aiemmin rikkonut tulitaukoja, mutta nyt se sitoutuu keskeyttämään taistelut.
Venäjä ja Ukraina ovat ilmoittaneet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntain. Aiemmin Zelenskyi oli ehdottanut tulitaukoa Yhdysvaltojen välityksellä.
Venäjä ja Ukraina ovat sopineet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntain. Aiemmin Zelenskyi oli ehdottanut tulitaukoa Yhdysvaltojen välityksellä.
Ukraina ja Venäjä ovat ilmoittaneet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntain.
Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti tulitauosta Ukrainaan ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Tulitauko alkaa lauantaina 11. huhtikuuta ja päättyy sunnuntaina 12. huhtikuuta. Kremlin mukaan kaikki taisteluoperaatiot keskeytetään, mutta venäläisjoukot ovat…
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vahvisti, että Ukraina hyväksyy Venäjän ehdottaman tulitauon ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Tulitauko alkaa lauantaina 11. huhtikuuta ja päättyy sunnuntaina 12. huhtikuuta. Venäjän presidentti Vladimir Putin…
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on ehdottanut tulitaukoa ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä ilmoitti pitävänsä tulitauon lauantai-iltapäivästä alkaen. Zelenskyin mukaan Ukraina tukee tätä ehdotusta ja toivoo, että Venäjä ei jatka…
Ukraina ja Venäjä ovat sopineet tulitauosta ortodoksisen pääsiäisen aikana. Venäjä aloittaa tulitauon lauantaina kello 16 ja se kestää koko sunnuntaipäivän.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että Ukraina hyväksyy tulitauon ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä on jo ilmoittanut pitävänsä 32 tuntia kestävän tulitauon.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että Ukraina hyväksyy tulitauon ortodoksisen pääsiäisen ajaksi. Venäjä on jo ilmoittanut 32 tunnin tulitauosta, joka alkaa lauantai-iltapäivänä. Zelenskyin mukaan Ukraina on ehdottanut tulitaukoa…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.