Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululainen Janne Körkkö on voittanut Vuoden lehtikuva 2025 -palkinnon. Hänen kuvaansa rauhallisesti nukkuvasta päihderiippuvaisesta Marista on kuvattu surulliseksi ja kauniiksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululainen Janne Körkkö on voittanut Vuoden lehtikuva 2025 -palkinnon. Hänen kuvaansa rauhallisesti nukkuvasta päihderiippuvaisesta Marista on kuvattu surulliseksi ja kauniiksi.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 20:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Janne Körkkö voitti Vuoden lehtikuva -palkinnon • Mikko Suutarinen valittiin vuoden kuvajournalistiksi • Mikko Suutarinen valittiin vuoden kuvajournalistiksi.
Körkkö voitti lehtikuva-palkinnon
Janne Körkkö voitti Vuoden lehtikuva 2025 -palkinnon. Hän on oululainen visuaalinen journalisti. Körkön palkittu kuva esittää päihderiippuvaista Marista nukkuvana. Kuva tuo esiin yhteiskunnallista eriarvoistumista. Körkkö korostaa kunnioitusta kuvattavia kohtaan.
Oululainen Janne Körkkö on voittanut Vuoden lehtikuva 2025 -palkinnon. Hänen kuvaansa rauhallisesti nukkuvasta päihderiippuvaisesta Marista on kuvattu surulliseksi ja kauniiksi.
Mikko Suutarinen on valittu vuoden 2025 kuvajournalistiksi neljättä kertaa peräkkäin. Hän on erikoistunut kuvajournalismiin ja dokumentaariseen valokuvaukseen. Suutarinen voitti myös Vuoden teema -sarjan kuvasarjallaan, joka esittelee monipuolisesti erilaisia…
Helsinkiläinen valokuvaaja Mikko Suutarinen on valittu vuoden 2025 kuvajournalistiksi. Tämä on Suutarisen neljäs peräkkäinen voitto. Hänen kuvasarjansa Koneisto pyörii voitti myös Vuoden teema -sarjan. Kilpailussa oli mukana 96…
Ylen Janne Körkkö on voittanut Vuoden lehtikuvan palkinnon. Hänen kuvansa käsittelee huumeidenkäyttäjän arkea ja tuo esiin päihdeongelmien inhimillisen puolen. Palkinnot jaettiin Helsingissä, ja Mikko Suutarinen voitti jo neljännen…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.