Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pienlentokone upposi Kemijoen jäälle Rovaniemellä torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta noin kello kymmenen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pienlentokone upposi Kemijoen jäälle Rovaniemellä torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta noin kello kymmenen.
Aiheesta on julkaistu 18 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 17:45, pääluokka Ulkoilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Lapin Kansa, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pienkone upposi jäihin Rovaniemellä • Pienkone upposi jäihin Rovaniemellä • Pienkone upposi jäihin Rovaniemellä.
Pienkone upposi Rovaniemellä
Pienlentokone upposi jäihin Rovaniemellä. Onnettomuus tapahtui Kemijoen jäällä. Pelastuslaitos hälytettiin paikalle kymmeneltä. Noston aloittaminen vaatii helikopterin saapumisen.
Pienlentokone upposi Kemijoen jäälle Rovaniemellä torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta noin kello kymmenen.
Rovaniemellä pienlentokone upposi Kemijoen jäälle torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kymmeneltä. Kone on nyt upotettu ja ankkuroitu, ja nostotoimet aloitetaan helikopterin saapuessa paikalle.
Rovaniemellä Alakorkalossa pienlentokone laskeutui Kemijoen jäälle ja upposi jokeen torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kello kymmenen. Poliisi on määrännyt alueelle lentokiellon.
Pienlentokone uponnut Kemijoen jäihin Rovaniemellä. Lentäjä ehti pelastautua koneesta ennen uppoamista. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta torstaiaamuna, ja poliisi tutkii tapahtunutta.
Pienlentokone on uponnut Kemijoen jäihin Rovaniemellä teknisen vian vuoksi. Lentäjä pelastautui koneesta ennen uppoamista eikä loukkaantunut.
Pienlentokone on uponnut Kemijoen jäihin Rovaniemellä. Lentäjä pelastui onnettomuudesta ilman vammoja. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen aamukymmentä ja poliisi tutkii tapahtunutta.
Pienlentokone vajosi Kemijoen jäihin Rovaniemellä torstaiaamuna teknisen vian vuoksi. Lentäjä pääsi turvaan ennen uppoamista, eikä hän loukkaantunut.
Rovaniemellä pienlentokone upposi Kemijoen jäälle torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kymmeneltä. Koneen kuljettaja pääsi turvaan ennen uppoamista, eikä loukkaantunut.
Pienlentokone upposi Kemijoen jäihin Rovaniemellä torstaiaamuna. Onnettomuus tapahtui Alakorkalossa, kun kone laskeutui jäälle. Kuljettaja pääsi turvaan ennen uppoamista eikä loukkaantunut.
Rovaniemellä pienlentokone laskeutui Kemijoen jäälle ja upposi. Onnettomuus tapahtui torstaiaamuna Alakorkalossa.
Rovaniemellä Alakorkalossa pienlentokone upposi Kemijoen jäihin torstaiaamuna. Koneen kuljettaja pääsi turvaan ennen uppoamista, eikä loukkaantunut.
Rovaniemellä Alakorkalossa pienlentokone laskeutui Kemijoen jäälle ja upposi. Kuljettaja pääsi turvaan ennen uppoamista.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.