Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 29-vuotiaan miehen elinkautiseen vankeuteen murhasta ja törkeästä raiskauksesta. Tuomion mukaan mies surmasi naisen erityisen raa'alla tavalla viime lokakuussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 29-vuotiaan miehen elinkautiseen vankeuteen murhasta ja törkeästä raiskauksesta. Tuomion mukaan mies surmasi naisen erityisen raa'alla tavalla viime lokakuussa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 18:47, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies sai elinkautisen tuomion Oulussa • 34-vuotias mies tuomittiin vaarallisesta ajamisesta hinausautolla ja moottoripyörällä • Mies tuomittiin elinkautiseen pahoinpitelystä.
Mies tuomittiin Oulussa elinkautiseen
Oulun käräjäoikeus tuomitsi miehen elinkautiseen vankeuteen. Hänet tuomittiin murhasta ja törkeästä raiskauksesta. Mies surmasi naisen erityisen raa'alla tavalla. Tapaus tapahtui viime lokakuussa Oulussa.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 29-vuotiaan miehen elinkautiseen vankeuteen murhasta ja törkeästä raiskauksesta. Tuomion mukaan mies surmasi naisen erityisen raa'alla tavalla viime lokakuussa.
34-vuotias mies sai tuomion liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Hän ajoi hinausautoa Tammelassa vaarallisesti ja liikennesääntöjä rikkoten. Miehen ajoneuvo oli kiinnitetty toiseen autoon vaijerilla, mikä aiheutti riskin muille tienkäyttäjille.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi miehen elinkautiseen vankeuteen. Hän pahoinpiteli entisen seurustelukumppaninsa tajuttomaksi ja raiskasi tämän.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi miehen elinkautiseen vankeuteen. Mies pahoinpiteli entisen seurustelukumppaninsa tajuttomaksi ja raiskasi tämän. Uhri kuoli saamiinsa vammoihin muutaman päivän kuluttua. Oikeuden mukaan parisuhteessa oli ollut aiempaa väkivaltaa.
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 38-vuotiaan miehen ehdottomaan vankeuteen. Mies kosketteli ja pussasi 14-vuotiasta lasta sekä teki seksuaalisia ehdotuksia.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.