Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi on allekirjoittanut sopimuksen 112 käytetyn K9-panssarihaupitsin hankinnasta Etelä-Koreasta. Hankinta tuplaa puolustusvoimien K9-panssarihaupitsien määrän ja sen arvo on 546,8 miljoonaa euroa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi on allekirjoittanut sopimuksen 112 käytetyn K9-panssarihaupitsin hankinnasta Etelä-Koreasta. Hankinta tuplaa puolustusvoimien K9-panssarihaupitsien määrän ja sen arvo on 546,8 miljoonaa euroa.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 17:53, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi hankkii lisää panssarihaupitseja Etelä-Koreasta • Suomi ostaa panssarihaupitsia Etelä-Koreasta • Suomi ostaa 112 panssarihaupitsia Etelä-Koreasta.
Suomi hankkii lisää panssarihaupitseja Etelä-Koreasta
Suomi ostaa 112 käytettyä K9-panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Sopimus allekirjoitettiin Helsingissä 9. Huhtikuuta 2026. Hankinta maksaa 546,8 miljoonaa euroa. Uudet tykit tulevat käyttöön Kouvolassa huhtikuussa 2024. Tämä hankinta korvasi vanhenevaa tykistökalustoa.
Suomi on allekirjoittanut sopimuksen 112 käytetyn K9-panssarihaupitsin hankinnasta Etelä-Koreasta. Hankinta tuplaa puolustusvoimien K9-panssarihaupitsien määrän ja sen arvo on 546,8 miljoonaa euroa.
Suomi on päättänyt hankkia 112 käytettyä K9-panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Hankintasopimuksen arvo on 546,8 miljoonaa euroa, ja se sisältää varaosia sekä ylläpidon järjestelmiä.
Suomi hankkii 112 käytettyä K9-panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Hankinnan arvo on 546,8 miljoonaa euroa, ja se sisältää varaosia sekä ylläpidon järjestelmiä. Tämä hankinta parantaa Maavoimien tulivoimaa ja tukee operatiivisia joukkoja.
Puolustusvoimat saa yli sata panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Hankinta sisältää 112 käytettyä K9-panssarihaupitsia, joiden arvo on lähes 550 miljoonaa euroa. Panssarihaupitseissa on 155 millimetrin kanuunahaupitsi, jonka kantama on yli 40…
Suomi ostaa 112 käytettyä K9-panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Hankinnan arvo on lähes 550 miljoonaa euroa. Uudet panssarihaupitsit korvaavat vanhempaa tykistökalustoa. Aiemmin Suomi on hankkinut 96 K9-panssarihaupitsia vuodesta 2017 alkaen.
Suomi ostaa 112 K9-panssarihaupitsia Etelä-Koreasta. Hankinnan arvo on lähes 550 miljoonaa euroa. Tällä hankinnalla korvataan vanhaa tykistökalustoa. Aiemmin Suomi on hankkinut 96 K9-panssarihaupitsia vuodesta 2017 alkaen.
Suomi ostaa 112 käytettyä K9-panssarihaupitseja Etelä-Koreasta. Kaupan arvo on noin 547 miljoonaa euroa. Hankinta parantaa Suomen maavoimien tulivoimaa ja tukee operatiivisia joukkoja.
Suomi saa lisää 155 millimetrin K9-panssarihaupitseja Etelä-Koreasta. Puolustusministeriö allekirjoitti hankintasopimuksen Helsingissä. Hankinta sisältää 112 panssarihaupitseja, varaosia ja ylläpidon. Kokonaisarvo on 546,8 miljoonaa euroa.
Suomi hankkii lisää 155 mm K9-panssarihaupitseja Etelä-Koreasta. Hankintasopimus allekirjoitettiin Helsingissä puolustusministeriön ja KOTRA:n välillä. Kaupan arvo on 546,8 miljoonaa euroa ja se sisältää 112 käytettyä panssarihaupitseja sekä varaosia.
Suomi hankkii Puolustusvoimille 112 käytettyä K9-panssarihaupitseja Etelä-Koreasta. Hankintasopimus allekirjoitettiin Helsingissä puolustusministeriön ja KOTRA:n välillä. Hankinnan arvo on 546,8 miljoonaa euroa, ja se korvataan osittain vanhenevalla tykistökalustolla.
Suomi ostaa 112 käytettyä K9-panssarihaupitseja Etelä-Korealta. Kaupan arvo on 546,8 miljoonaa euroa. Hankinta sisältää myös varaosia ja ylläpidon järjestelmiä, ja se on osa puolustushallinnon budjettikehystä.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.