Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
12 kuukauden euribor-korko laski 2,680 prosenttiin. Lasku johtui uutisista Lähi-idän tulitauosta. Korkoanalyytikot varoittavat kuitenkin, että korkojen nousu jatkuu tulevaisuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
12 kuukauden euribor-korko laski 2,680 prosenttiin. Lasku johtui uutisista Lähi-idän tulitauosta. Korkoanalyytikot varoittavat kuitenkin, että korkojen nousu jatkuu tulevaisuudessa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 13:07, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euribor laski Iranin tulitauon myötä • Euribor laski, asuntovelalliset varautuvat • Euribor-korko laski miniromahduksessa.
Euribor laski tulitauon vuoksi
12 Kuukauden euribor-korko laski merkittävästi. Laskun taustalla on Iranin tulitauko. Asiantuntijat kuitenkin uskovat korkojen nousevan tulevaisuudessa. Tämä on huono uutinen asuntovelallisille ja taloudelle.
12 kuukauden euribor-korko laski 2,680 prosenttiin. Lasku johtui uutisista Lähi-idän tulitauosta. Korkoanalyytikot varoittavat kuitenkin, että korkojen nousu jatkuu tulevaisuudessa.
Kahdentoista kuukauden euribor laski 2,680 prosenttiin, kun se oli edellisellä päivällä 2,860 prosenttia. Nordean pääanalyytikko Jan Von Gerich varoittaa, että koronnostosuunnitelmat eivät ole peruutettuja, joten korot voivat edelleen…
Suomalaisten asuntolainojen viitekorko, 12 kuukauden euribor, laski torstaina 2,680 prosenttiin. Nordean pääanalyytikko Jan Von Gerich kuvasi laskua miniromahdukseksi. Vaikka korot ovat laskeneet, EKP:n koronnostosuunnitelmat jatkuvat, mikä pitää huolen…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.