Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on havaittavissa komeetta C/2025 R3, joka kirkastuu lähiviikkoina. Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan mukaan komeetta on parhaiten nähtävissä aamuisin idän ja koillisen suunnalla. Komeetta on näkyvissä noin puoli neljän jälkeen aamulla, mutta sen kirkkauden kehitys on vaikeasti ennustettavaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on havaittavissa komeetta C/2025 R3, joka kirkastuu lähiviikkoina. Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan mukaan komeetta on parhaiten nähtävissä aamuisin idän ja koillisen suunnalla. Komeetta on näkyvissä noin puoli neljän jälkeen aamulla, mutta sen kirkkauden kehitys on vaikeasti ennustettavaa.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.4.2026 klo 09:24, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Komeetta näkyy aamutaivaalla Suomessa • Suomen taivaalla näkyy harvinainen komeetta • Komeetta C/2025 R3 näkyy aamutaivaalla.
Komeetta näkyy aamutaivaalla Suomessa
Suomessa näkyy komeetta C/2025 R3. Se on parhaiten havaittavissa aamuisin idän ja koillisen välillä. Komeetta kirkastuu lähiviikkoina. Sen tarkka kirkkaus voi kuitenkin vaihdella äkillisten purkausten vuoksi.
Suomessa on havaittavissa komeetta C/2025 R3, joka kirkastuu lähiviikkoina. Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan mukaan komeetta on parhaiten nähtävissä aamuisin idän ja koillisen suunnalla. Komeetta on näkyvissä noin puoli neljän…
Suomessa voi nyt nähdä komeetta C/2025 R3 (Panstarrs) huhtikuussa. Komeetta on matkannut Aurinkoa kohti noin 170 000 vuotta. Paras havaintoaika on 10.–20. huhtikuuta aamuyöllä, jolloin se on havaittavissa…
Suomen aamutaivaalla voi nähdä komeetta C/2025 R3 (Panstarrs) lähipäivinä. Komeetta kirkastuu ja on parhaiten nähtävissä 20. huhtikuuta asti. Sen kirkkaus voi nousta noin neljä kertaa nykyisestä, mutta sen…
Suomen aamutaivaalla voi nähdä komeetta C/2025 R3, joka kirkastuu lähipäivinä. Komeetta näkyy parhaiten 20. huhtikuuta alkaen. Sen kirkkaus voi nousta noin neljä kertaa nykyisestä.
Suomessa voi nähdä komeetta C/2025 R3 aamutaivaalla. Komeetta kirkastuu erityisesti 19. huhtikuuta ja näkyy parhaiten aamuyöllä. Komeetta liikkuu kohti Aurinkoa ja voi hajota sen läheisyydessä.
Komeetta C/2025 R3 (Panstarrs) on havaittavissa Suomessa paljain silmin. Komeetta on kirkkaimmillaan 10.–20. huhtikuuta. Paras aika sen bongaamiseen on aamuyöllä puoli neljän jälkeen.
Suomessa voi nähdä komeetta C/2025 R3 aamutaivaalla. Komeetta kirkastuu lähipäivinä ja on parhaiten näkyvissä 20. huhtikuuta alkaen. Se sijaitsee idän ja koillisen välillä, ja sen voi havaita noin…
Suomen taivaalla on näkyvissä komeetta C/2025 R3. Komeetta kirkastuu lähipäivinä ja on parhaiten nähtävissä aamutaivaalla idän ja koillisen välillä. Sen havaintoaika on perjantaista 20. huhtikuuta alkaen, mutta sen…
Suomessa on havaittavissa komeetta C/2025 R3, joka kirkastuu lähipäivinä. Komeetta näkyy parhaiten aamuisin idän ja koillisen suunnalla. Sen havaintoaika on perjantaista 20. huhtikuuta alkaen, ennen kuin se katoaa…
Komeetta C/2025 R3, tunnettu nimellä PANSTARRS, on nyt näkyvissä Suomen aamutaivaalla. Komeetta kirkastuu huhtikuussa ja on parhaimmillaan 10.–20. huhtikuuta. Taustataivaan kirkastuminen voi kuitenkin vaikeuttaa sen havaitsemista.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.