Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…


Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut

Aihesivu: Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat kymmenkohtaisesta ehdotuksesta. Suunnitelmassa Iran vaatii lupaa uraanin rikastamiseen. Vastineeksi Iran lupaa olla kehittämättä ydinasetta. Neuvottelut alkavat tulitauon myötä, mutta sota jatkuu edelleen.

  • 21 juttua
  • 15 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 8.4.2026 klo 09:09
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat kymmenkohtaisesta ehdotuksesta. Suunnitelmassa Iran vaatii lupaa uraanin rikastamiseen. Vastineeksi Iran lupaa olla kehittämättä ydinasetta. Neuvottelut alkavat tulitauon myötä, mutta sota jatkuu edelleen.

Aiheesta on julkaistu 21 juttua, 15 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.4.2026 klo 09:09, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut • Markkinat nousevat Yhdysvaltojen ja Iranin tulitauosta • Trump ilmoittaa tulitauosta Iranin sodassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 8.4.2026 klo 09:09.
  • Koosteessa on nyt 21 juttua 15 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iran, #tulitauko, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat

Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut. Neuvottelujen taustalla on Iranin kymmenkohtainen ehdotus. Iran haluaa lupauksen uraanin rikastamisesta. Vastineeksi se lupaa olla kehittämättä ydinasetta. Tulitauko on voimassa, mutta jännitteet jatkuvat.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.