Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Rutte tapaa Trumpin Washingtonissa

Aihesivu: Rutte tapaa Trumpin Washingtonissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Naton pääsihteeri Mark Rutte vierailee Washingtonissa. Hän tapaa Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin sekä maan ulkoministerin ja puolustusministerin. Vierailu tapahtuu herkässä vaiheessa, kun Trump on ollut tyytymätön Euroopan Naton jäsenvaltioiden tukeen. Rutte on pyrkinyt ylläpitämään hyviä suhteita Trumpiin pääsihteerikautensa aikana.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 8.4.2026 klo 04:41
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Naton pääsihteeri Mark Rutte vierailee Washingtonissa. Hän tapaa Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin sekä maan ulkoministerin ja puolustusministerin. Vierailu tapahtuu herkässä vaiheessa, kun Trump on ollut tyytymätön Euroopan Naton jäsenvaltioiden tukeen. Rutte on pyrkinyt ylläpitämään hyviä suhteita Trumpiin pääsihteerikautensa aikana.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.4.2026 klo 04:41, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rutte tapaa Trumpin Washingtonissa • Rutte tapaa Trumpin Washingtonissa tänään • Rutte tapaa Trumpin Washingtonissa tänään.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 8.4.2026 klo 04:41.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Nato, #Washington, #MarkRutte.

Selkokielinen yhteenveto

Rutte ja Trump tapaavat Washingtonissa

Naton pääsihteeri Mark Rutte vierailee Washingtonissa. Hän tapaa presidentti Donald Trumpin sekä ulkoministeri Marco Rubion ja puolustusministeri Pete Hegsethin. Vierailu on tärkeä, sillä Trump on ollut tyytymätön Euroopan Naton jäsenvaltioiden tukeen. Rutte haluaa pitää suhteet kunnossa Trumpin kanssa. Tämä on osa hänen pääsihteerikautensa strategiaa.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.