Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Iranin vallankumouskaarti ilmoitti, että se voi estää Yhdysvaltojen pääsyn alueen öljyyn ja kaasuun. Tämä tapahtuu, jos Yhdysvaltain joukot ylittävät Iranin punaiset linjat. IEA:n johtaja Fatih Birol varoittaa, että nykyinen energiakriisi on laajempi kuin aikaisemmat kriisit yhteensä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Iranin vallankumouskaarti ilmoitti, että se voi estää Yhdysvaltojen pääsyn alueen öljyyn ja kaasuun. Tämä tapahtuu, jos Yhdysvaltain joukot ylittävät Iranin punaiset linjat. IEA:n johtaja Fatih Birol varoittaa, että nykyinen energiakriisi on laajempi kuin aikaisemmat kriisit yhteensä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 15:26, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iran uhkaa estää USA:n pääsyn öljyyn • Iran uhkaa estää Yhdysvaltojen öljyn pääsyn • Iran uhkaa sulkea Yhdysvaltojen pääsyn alueen energiavarantoihin vuosiksi.
Iran uhkaa USA:n öljyvaroja
Iranin vallankumouskaarti uhkaa estää Yhdysvaltojen pääsyn öljyyn ja kaasuun. Tämä voi tapahtua, jos Yhdysvaltain joukot ylittävät Iranin punaiset linjat. IEA:n johtaja Fatih Birol sanoo, että nykyinen energiakriisi on laajempi kuin aikaisemmat. Hormuzinsalmen avaaminen voisi lievittää kriisiä.
Iranin vallankumouskaarti ilmoitti, että se voi estää Yhdysvaltojen pääsyn alueen öljyyn ja kaasuun. Tämä tapahtuu, jos Yhdysvaltain joukot ylittävät Iranin punaiset linjat. IEA:n johtaja Fatih Birol varoittaa, että…
Iranin vallankumouskaarti on uhannut estää Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten pääsyn alueen öljyyn ja kaasuun. Tämä tapahtuu, jos Yhdysvaltalaiset joukot ylittävät Iranin punaisia linjoja. Iranin mukaan vastatoimet voivat kohdistua…
Iranin vallankumouskaarti on uhannut estää Yhdysvaltojen pääsyn alueen öljyyn ja kaasuun, mikäli amerikkalaisjoukot ylittävät Iranin punaisia linjoja. Vallankumouskaarti ilmoitti myös, että se iskee siviilikohteisiin vastatoimena. Kansainvälisen energiajärjestön johtaja…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.