Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin pörssi avasi tiistaina nousussa, kun Nokia johti markkinoita. Yleisindeksi OMX Helsinki nousi 0,83 prosenttia. Nokian osake nousi 3,46 prosenttia, vaikka yhtiö ei julkaissut uutisia. Pörssin suurimmassa laskussa oli Bittium, jonka osake laski 3,33 prosenttia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin pörssi avasi tiistaina nousussa, kun Nokia johti markkinoita. Yleisindeksi OMX Helsinki nousi 0,83 prosenttia. Nokian osake nousi 3,46 prosenttia, vaikka yhtiö ei julkaissut uutisia. Pörssin suurimmassa laskussa oli Bittium, jonka osake laski 3,33 prosenttia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 10:25, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nokia nostaa Helsingin pörssiä nousuun • Helsinki helpottaa tontin ostamista asukkaille.
Nokia nostaa pörssiä
Helsingin pörssi avasi tiistaina nousussa. Nokian osake nousi 3,46 prosenttia. Yleisindeksi OMX Helsinki kasvoi 0,83 prosenttia. Bittiumin osake laski 3,33 prosenttia. Pörssi avasi pääsiäistauon jälkeen. Yhdysvalloissa osakeindeksit nousivat myös.
Helsingin pörssi avasi tiistaina nousussa, kun Nokia johti markkinoita. Yleisindeksi OMX Helsinki nousi 0,83 prosenttia. Nokian osake nousi 3,46 prosenttia, vaikka yhtiö ei julkaissut uutisia. Pörssin suurimmassa laskussa…
Helsingin kaupunki on helpottanut tontin ostamista asukkaille. Tänä vuonna noin 80 prosenttia myynnissä olevista tonteista on mahdollista ostaa omaksi.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.