Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Puolustusvoimat saattaa muuttaa sääntöjään varusmiesten hiusten pituuden suhteen. Henkilöstöpäällikkö Rami Saari kertoi, että pitkät hiukset voisivat olla sallittuja myös miehille. Viikset ja parrat pysyvät kuitenkin edelleen kiellettyinä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Puolustusvoimat saattaa muuttaa sääntöjään varusmiesten hiusten pituuden suhteen. Henkilöstöpäällikkö Rami Saari kertoi, että pitkät hiukset voisivat olla sallittuja myös miehille. Viikset ja parrat pysyvät kuitenkin edelleen kiellettyinä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 08:15, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puolustusvoimat harkitsee hiusmuutoksia varusmiehille.
Varusmiesten hiussäännöt muuttumassa
Puolustusvoimat suunnittelee muutoksia varusmiesten hiussääntöihin. Pitkät hiukset voisivat olla sallittuja myös miehille. Nykyisin vain naisilla on lupa pitää pitkiä hiuksia. Viikset ja parrat jäävät edelleen kielletyiksi.
Puolustusvoimat saattaa muuttaa sääntöjään varusmiesten hiusten pituuden suhteen. Henkilöstöpäällikkö Rami Saari kertoi, että pitkät hiukset voisivat olla sallittuja myös miehille. Viikset ja parrat pysyvät kuitenkin edelleen kiellettyinä.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.