Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


Wall Street nousi, raakaöljyn hinta korkealla

Aihesivu: Wall Street nousi, raakaöljyn hinta korkealla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Wall Streetin pörssit sulkeutuivat maanantaina nousussa. Dow Jones ja S&P 500 nousivat 0,4 prosenttia, kun taas Nasdaqin nousu oli 0,5 prosenttia. Raakaöljyn hinnat ovat myös kohonneet, Brent-laadun barrelihinta on noin 110 dollaria.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 03:27
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Wall Streetin pörssit sulkeutuivat maanantaina nousussa. Dow Jones ja S&P 500 nousivat 0,4 prosenttia, kun taas Nasdaqin nousu oli 0,5 prosenttia. Raakaöljyn hinnat ovat myös kohonneet, Brent-laadun barrelihinta on noin 110 dollaria.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 03:27, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Street nousi, raakaöljyn hinta korkealla • Wall Street nousi öljyn hinnan myötä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 03:27.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #WallStreet, #raakaöljy, #pörssi.

Selkokielinen yhteenveto

Wall Street nousi, öljy kallistui

Wall Streetin pörssit nousivat maanantaina. Dow Jones ja S&P 500 nousivat 0,4 prosenttia. Nasdaqin nousu oli 0,5 prosenttia. Raakaöljyn hinnat ovat nousseet, Brent-laadun barrelihinta on noin 110 dollaria. Iran rajoittaa öljynkuljetuksia Hormuzinsalmessa. Markkinoilla on toiveita aselevosta Lähi-idässä.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.