Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukraina on ehdottanut Venäjälle taukoa iskuista energiakohteisiin. Presidentti Zelenskyi kertoi, että ehdotus on välitetty venäläisille Yhdysvaltojen kautta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukraina on ehdottanut Venäjälle taukoa iskuista energiakohteisiin. Presidentti Zelenskyi kertoi, että ehdotus on välitetty venäläisille Yhdysvaltojen kautta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 01:49, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina ehdottaa Venäjälle iskutaukoa • Ukraina ehdottaa Venäjälle iskutaukoa.
Ukraina ehdottaa iskutaukoa Venäjälle
Ukraina on ehdottanut Venäjälle taukoa energiakohteisiin kohdistuvista iskuista. Presidentti Zelenskyi kertoi asiasta maanantai-iltana. Ehdotus on välitetty Venäjälle Yhdysvaltojen avulla. Ukraina on aiemmin hyökännyt Venäjän öljysatamiin ja jalostamoihin. Iskujen tarkoituksena on heikentää Venäjän taloutta ja sotatoimia.
Ukraina on ehdottanut Venäjälle taukoa iskuista energiakohteisiin. Presidentti Zelenskyi kertoi, että ehdotus on välitetty venäläisille Yhdysvaltojen kautta.
Ukraina on ehdottanut Venäjälle taukoa iskuista energiakohteisiin. Presidentti Volodymyr Zelenskyi kertoi asiasta maanantai-iltana. Ehdotus on välitetty venäläisille Yhdysvaltojen kautta.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.