Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Dave-myrsky aiheutti sähkökatkoja kymmenille tuhansille ruotsalaisille. Etelä-Ruotsissa pahimmillaan 30 000 taloutta oli ilman sähköä. Vaikka suurin osa sähköistä saatiin palautettua, noin 600 taloutta oli vielä ilman sähköä maanantai-iltana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Dave-myrsky aiheutti sähkökatkoja kymmenille tuhansille ruotsalaisille. Etelä-Ruotsissa pahimmillaan 30 000 taloutta oli ilman sähköä. Vaikka suurin osa sähköistä saatiin palautettua, noin 600 taloutta oli vielä ilman sähköä maanantai-iltana.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.4.2026 klo 22:42, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Dave-myrsky aiheutti sähkökatkoja kymmenille tuhansille eteläruotsalaisille • Dave-myrsky aiheutti kaaoksen Ruotsissa • Dave-myrsky aiheutti kaaosta Ruotsissa.
Myrsky katkaisi sähköt Ruotsissa
Dave-myrsky aiheutti laajoja sähkökatkoja Ruotsissa. Erityisesti eteläisessä Ruotsissa kymmeniä tuhansia talouksia jäi ilman sähköä. Maanantaiaamuna 30 000 taloutta oli vielä pimeänä. Myrskyn tuulet yltyivät jopa 38 metriin sekunnissa. Junia ja busseja peruttiin myrskyn vuoksi.
Dave-myrsky aiheutti sähkökatkoja kymmenille tuhansille ruotsalaisille. Etelä-Ruotsissa pahimmillaan 30 000 taloutta oli ilman sähköä. Vaikka suurin osa sähköistä saatiin palautettua, noin 600 taloutta oli vielä ilman sähköä maanantai-iltana.
Dave-myrsky aiheutti suuria häiriöitä liikenteessä Ruotsin länsirannikolla. Junaliikenne pysähtyi useilla reiteillä, ja tuhansia kotitalouksia jäi ilman sähköä. Myrsky kaatoi puita ja repi kattoja rakennuksista, mikä johti tulviin ja…
Dave-myrsky häiritsi liikennettä Ruotsissa pääsiäisenä. Junaliikenne pysähtyi kaatuneiden puiden vuoksi useilla reiteillä.
Ruotsissa liikenne pysähtyi Dave-myrskyn vuoksi pääsiäisenä. Kaatuneet puut estivät sekä tie- että junaliikenteen monilla reiteillä. Liikennevirasto kuvasi tilannetta erittäin kireäksi, eikä normaalitilanteeseen paluusta ollut arvioita.
Ruotsissa Dave-myrsky aiheutti liikennekaaosta pääsiäisenä. Kaatuneet puut pysäyttivät sekä tie- että junaliikenteen monilla reiteillä.
Teresa Mäkinen saavutti uransa merkittävimmän voiton Lontoossa. Hän voitti brittiläisen Chloe Watsonin tuomaripistein 77–75. Mäkinen ja Watson ottelivat kahdeksaneräisessä kääpiösarjan ottelussa, ja voitto nostaa Mäkisen EBU:n rankinglistalla.
Teresa Mäkinen voitti brittiläisen Chloe Watsonin Lontoossa. Ottelu päättyi tuomaripistein 77–75. Mäkinen on nyt noussut EBU:n rankinglistalla ja avannut mahdollisuuksia jatkosopimuksille.
Teresa Mäkinen saavutti uransa suurimman voiton voittamalla brittiläisen Chloe Watsonin Lontoossa. Ottelu päättyi tuomaripistein 77–75. Mäkinen ja Watson kilpailivat kahdeksaneräisessä kääpiösarjan ottelussa, ja voitto nostaa Mäkisen EBU:n rankinglistalla.
Fine Manners, joka kuuluu Einari Vidgren Oy:lle, saavutti voiton Ruotsissa pääsiäisenä. Heidän esityksensä oli niin vahva, että se nosti heidät vuoden kärkiaikaan.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.