Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espanjan pääministeri Pedro Sanchezin puolueen kannatus on vahvistunut. Kaksi tuoretta mielipidemittausta osoittavat, että sosialistipuolueen kannatus on noussut. Äärioikeistolainen Vox on samalla menettänyt kannatustaan Iranin sodan vastaisen kannan vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espanjan pääministeri Pedro Sanchezin puolueen kannatus on vahvistunut. Kaksi tuoretta mielipidemittausta osoittavat, että sosialistipuolueen kannatus on noussut. Äärioikeistolainen Vox on samalla menettänyt kannatustaan Iranin sodan vastaisen kannan vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.4.2026 klo 14:06, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Espanjan pääministeripuolueen kannatus on noussut.
Pääministeripuolueen kannatus kasvaa
Espanjan pääministerin Pedro Sanchezin puolueen kannatus on noussut. Kaksi kyselyä osoittaa, että sosialistien kannatus on 27,7 ja 28,6 prosenttia. Äärioikeistolainen Vox on menettänyt kannatustaan. Espanjalaiset vastustavat Lähi-idän sotaa. 85 Prosenttia kansasta on sodan vastaisia.
Espanjan pääministeri Pedro Sanchezin puolueen kannatus on vahvistunut. Kaksi tuoretta mielipidemittausta osoittavat, että sosialistipuolueen kannatus on noussut. Äärioikeistolainen Vox on samalla menettänyt kannatustaan Iranin sodan vastaisen kannan vuoksi.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.