Nimipäivä:
Raili, Raila
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…


Olkiluoto 2:n huoltokatko alkaa pääsiäismaanantaina

Aihesivu: Olkiluoto 2:n huoltokatko alkaa pääsiäismaanantaina

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Olkiluoto 2 irrotetaan sähköntuotannosta huoltokatkon vuoksi. Huoltokatko kestää alustavasti kymmenen päivää. Olkiluoto 1:n huoltoseisokki alkaa heti sen jälkeen ja kestää noin 55 vuorokautta.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 6.4.2026 klo 09:02
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Olkiluoto 2 irrotetaan sähköntuotannosta huoltokatkon vuoksi. Huoltokatko kestää alustavasti kymmenen päivää. Olkiluoto 1:n huoltoseisokki alkaa heti sen jälkeen ja kestää noin 55 vuorokautta.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.4.2026 klo 09:02, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Olkiluoto 2:n huoltokatko alkaa pääsiäismaanantaina • Olkiluoto 2:n huolto alkaa kymmeneksi päiväksi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 6.4.2026 klo 09:02.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Olkiluoto, #sähköntuotanto, #ydinvoima.

Selkokielinen yhteenveto

Olkiluoto 2:n huoltokatko alkaa pääsiäismaanantaina

Olkiluoto 2 irrotetaan sähköntuotannosta huoltokatkon vuoksi. Huoltokatko kestää noin kymmenen päivää. Olkiluoto 1 pysähtyy huoltoon heti sen jälkeen. Olkiluoto 1:n huoltoseisokki kestää kesäkuun puoliväliin saakka.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.